Kaffe eller kaffe ??

Nu skal ingen komme og sige at det ikke er udviklende at arbejde på et værtshus.

Igår var det kaffe i alle mulige afskygninger der var på programmet hos gæsterne.

Irsk kaffe kan i sikkert  alle opskriften på, så nu vil jeg bidrage med noget af min nye viden så alle her kan få glæde af det. Hvem ved hvornår man får brug for at servere en grønlænderkaffe, f.eks.??? Brug Irsk-kaffe-glas:

  • 2 cl Kahlua
  • 2 cl whiskey
  • kaffe til stregen
  • top med flødeskum
  • 2 cl cointreau

Eller hvad med en mexikaffe:

  • 1 tsk puddersukker
  • 2 cl kahlua
  • 2 cl tequila
  • kaffe til stregen
  • top med flødeskum og pynt med chokoladedrys

Hvis du virkeligt fryser kan en Morgankaffe  (ikke at forveksle med MORGENkaffe!!! ) anbefales:

  • 1 tsk puddersukker
  • 4 cl mørk Captain Morgan rom
  • kaffe til stregen
  • top med flødeskum og pynt med chokoladedrys

Midt i al kaffebryggeriet frygtede jeg lidt at gæsterne ville igang med de kulørte drinks (hvilket sviner ad H til), men de var heldigvis efterårsinspirerede så de holdt sig stort set til kaffe i mange forskellige afskygninger, øl i kassevis og forskelligt “bolsjevand”.

Travl aften med pæn omsætning, og det gør jo mildt sagt sådan 12 timer bag baren lidt hurtigere at komme igennem.

Og når igen engang skal skrive cv, må jeg hitte ud af hvor jeg anbringer min nyfundne kompetence udi brygning af diverse hotte kaffedrinks.

Billede 987

11 meninger om “Kaffe eller kaffe ??

  1. @Margrethe…Må indrømme at jeg ikke har smagt lige den, men gæsterne drak litervis af den, så god må den jo være :-))@Rimkoger…Det vil nok kræve at jeg lærer at moderere mit sprog en anelse :-))@Petunia…Tak, det vil jeg gøre :-))@Viilhvile…En ergometercykel?? Du godeste, det lyder sandelig alvorligt, men held og lykke med søgningen, mon ikke du finder een der hellere vil gå på ski ? :-)) Klemmer@Guri…Ja enkelt er ofte det bedste, men en enkelt irsk kaffe er nu heller ikke dårligt :-))@Melusine…ja det er utroligt så fint kaffe og spiritus klæder hinanden:-))@Inge…haha, jo da, det gør vi bare :-))@Gitte…og det er ikke spor svært ;-))@AnneF…Uha, bare jeg nu ikke skal ansvarliggøres for bloglæseres ændrede alkoholvaner :-))@Ellen…nej nogle af dem efterlader ikke meget plads op til stregen :-))Mine boller er fra Frøken Jensen kogebogen…Den svigter aldrig :-))Og tak, kvalmen er væk igen :-))

  2. Hold da op for nogle kaffer, du kan servere. Der kan da ikke være ret langt op til 'stregen', når alt det andet er kommet i ;-)Dine billeder til abc-T var rigtig gode alle sammen – jeg kunne dog bedst lide det af træhænderne om træhjertet. Dine boller ligner til forveksling de kanongode, ægte Amoboller? Uhm, de ser lækre ud…Og ja… det er efterår. Med bid i luften, ild i pejsen og det hele. Håber du er helt over kvalmen.

  3. Altså jeg er ikke kaffedrikker, som sådan. Meeennn der er da noget der, som lyder rigtig godt. Fik pludselig frygtelig trang til kaffe, med noget i. De må prøves på et tidspunkt, de gode sager du her lægger ud.

  4. Mums.. der er ingen af dem jeg ikke også ville vælge.. elsker kaffe i alle afskygninger.. OG specielt med flødeskum.. :-)Kan vi ikke bare starte fra en ende af.. :-))

  5. Jeg drikker ikke kaffe, men disse du nevner her høres virkelig gode ut! I Spania denne uken drakk jeg av og til etter middagen carajillo, en liten sort kaffe med en solid dash brandy – bare at jeg spurte etter en 'con cuarenta y tres' (likør). Veldig godt!Ang. ditt spørsmål om Very Lynn gladiolen jeg hadde bilde av i abc-en så har jeg kjøpt den på samme sted – mye fint de har der 🙂

  6. Morgenkaffe, du :))) Ser for meg at jeg kunne tålt dette verthuset med sjakk og ymse kaffedrikker, som jeg elsker! Betjeningen er det heller ikke noe å utsette på 🙂 (Sitter å leter etter en pent brukt ergometersykkel jeg kan maltraktere iløpet av vinteren – kan virke som om kuldegradene er rett rundt hjørnet).

  7. Gorillapod finnes i flere størrelser (og naturligvis ymse kvaliteter) som kan brukes til alt fra små kompaktkamera til store speilrefleks med stort objektiv:)Bare til å google "Gorillapod"!

  8. Du kan jo overveje at blive rejsende kaffebrygnings-instruktør for nonner og munke verden over:I klosteret er kaffen altid en kedelig affære,anderledes kan det desværre ikke være,for derinde sender man bønnerne til Vorherre op,og ej som os andre ned i en kaffekop!

Der er lukket for kommentarer.