Den der taknemmelighed, ikk…

For mig er det helt sikkert kommet med alderen. Det der med at anerkende og sætte pris på, ja ligefrem være taknemmelig for de små glade ting i livet.

Og jeg tror faktisk at man skal øve sig på at være glad for de små ting. Eller rettere på at få ØJE på dem.

Jeg lærte at smile og sige tak for snart sagt hvad som helst, da jeg var barn. Se andre mennesker i øjnene og smile, sige De til ældre mennesker og være høflig. Og det var sådan set ikke så helt skidt hele tiden, men det blev bare så automatiseret.

I disse dage fylder det meget

  • at have en fantastisk og forstående chef
  • en arbejdsplads som jeg er glad for at møde op på HVER gang jeg skal på arbejde
  • at have en kollega som springer til når jeg har brug for en fridag i utide
  • at have helt unikke venner
  • at have en søn som gider spise pizza eller kødsovs med spaghetti med sin moar på en helt almindelig torsdag
  • at have en meningsfuld og betydende mailkorrespondance igang med et mennesker som bliver mindre og mindre fremmed som tiden går
  • at mine knæ ikke gør mere ondt end jeg stadig i mange år kan klare at stå op
  • at solen skinnede igår

Dette og en mængde andre små ting og sager, tilsyneladende trivielle, men i virkeligheden helt enormt store og vigtige,  hver eneste dag.

Livet er smukt og dejligt !!!!!

IMG_7563

11 meninger om “Den der taknemmelighed, ikk…

  1. @Madame…Tak skal du have :-))@Jette…Det med "på alle måder", skal vi vist kun være glade for. Gamle alt for tynde kvinder brækker hofter og lårben og den slags, og det gider vi da ikke om 30-40 år, vel :-))

  2. @Annemarie…Jeg måtte standse for en vild kanin på hjem i aften og jeg blev simpelthen så glad for at se det lille dyr der midt vejen. Jeg anede ikke at vi havde kaniner løbende frit omkring her i Roskilde :-))@Rigmor…Og vi kan lige så glædes over det, fremfor det modsatte :-))@Bente…Velbekomme….Det kræver lidt øvelse at få øje på det, men så er det der også…solen, fuglekvidder, en god arbejdsplads osv osv…:-))@Inge…Det lyder spændende for dig og det glæder jeg mig til at høre meget mere om…Knus@Ellen…Vi kan jo kalde det livsvisdom :-))@Susling…Mit bud er at det er noget du har tænkt….du er jo en klog kone :-)) Fedt med ny poncho og fyraftenshvidvin, og (hehe) badeværelset glæder jeg mig til at læse om – det skal nok ende med at blive godt) :-))@Viilhvile….Bitterhed bliver vi bare grimme af…..Kærlighed, venskab, sundhed og glæde betyder mest…Klemmer :-))

  3. Mhm… dette har du alt rett i; og kanskje blir det enklere å få øye på alt som gleder en hverdag med alderen; men det krever vilje, litt kreativitet og fravær av bitterhet. Deilig kveld til deg 🙂

  4. Har det været noget jeg har tænkt eller læst? Donno. Men altså er der ikke noget med at kvinder i 30'erne vil have det hele så perfekt, at de glemmer at se hvad der ligger lige der foran dem? Og er der ikke også noget med at kvinderne i 40'erne + har opdaget, at de alligevel ikke blev så perfekte, som de havde planlagt og at den tid de har er lige præcis nu og det er bare om at nyde den?Selv er jeg lige nu taknemmelig for den poncho jeg har købt i H&M. Jeg er taknemmelig for, at jeg har råd til at bruge 350,- på mig selv og at jeg lige om lidt kan tage mig et glas fyraftenshvidvin og smække benene op. Badeværelset tager vi en anden dag 🙂

  5. Dejlige tanker og hvor har du ret – det er bare lidt synd, at vi skal op i alderen for at indse det, men det hører nok ungdommens overmod til at tage tingene for givet.

  6. Glæden over og evnen til at se og værdsætte netop de små ting, det er det der gør en forskel.. Der er så meget man tar' for givet, på alle plan. Jeg har netop fået min chefs GO på 2/3 af et arbejdsrelateret ønske.. jeg vælger at være super hamrende glad for at noget af ønsket kommer igennem, i stedet for at fokusere på at jeg ikke har fået alt hvad jeg bad om.. og lur mig om ikke vi kommer helt i hus, på en eller anden finurlig måde, jeg tænker at den manglende 1/3 vil tvinge mig til anderledes kreative løsninger.

  7. Ja, taknemmelighed burde vi vist proppe lidt højere op på prioritetslisten ;-). Og du har ganske ret, de små ting tæller lige så meget som de store.Tak for et dejligt indlæg!

  8. Ja, der er mange ting at glæde sig over, når man sætter sig ned og tænker efter…og det behøver jo netop som du skriver, ikke at være de store ting…dejligt indlæg om netop hverdagens små glæder….

Der er lukket for kommentarer.