Om søvn eller manglen på samme

Det er så underligt når jeg ind imellem har sådan en nat hvor jeg roterer som en kylling på et spyd over en sagte ild, selvom jeg burde sove som en sten.

Altså jeg kan jo forstå det hvis der er noget et spekulere på, sådan arbejdsmæssigt eller andre ting. Jeg husker jo tydeligt de første mange måneder da jeg blev syg med stress og nærmest ikke sov i 4 måneder, men det var så hamrende konkret og til at forholde sig til.

Nå, jeg trænger jo nok bare til et par sammenhængende fridage. 2 12-timers vagter og kun 1 fridag trækker tænder ud.

Næste uge bliver fantastisk. Jeg skal kun arbejde om torsdagen, så der bliver rig mulighed for at komme ud i naturen, den friske luft og få set nogle andre mennesker end lige stamgæsterne på værtshuset.

Billede 112

Hvordan sover du om natten ? Får du timer nok ? Påvirkes du af skift i din døgnrytme ?

9 meninger om “Om søvn eller manglen på samme

  1. Som du forstår, henger jeg godt etter, men måtte kommentere… for det var så fint å se et bilde av deg – at du liker farger, at vi har samme kamera, at dongeri er best (!!!) Selv sover jeg på kanten av det tillatte, altså litt for lite… det går seg nok til 🙂

  2. Åh jeg kender så godt det der med at være 'pling-vågen', når man skal sove. Jeg kan opleve at være dødtræt, men når jeg så lander i min seng, sker der et eller andet – for jeg er fuldstændig vågen. Og så er der jo selvfølgelig tiden omkring fuldmåne, som jeg som regel kan mærke :-). I snit sover jeg vel 6-7 timer – og det føles ok. KH Gittemay

  3. Hvis jeg er stresset, sover jeg skidt og uroligt. Det gjorde jeg også, inden jeg for halvandet år siden blev sygemeldt med stress – og jeg burde have reageret på det, meget før end jeg gjorde. Efter sygemeldingen sov jeg som en sten – det var simpelthen en lettelse at få presset lettet.Men selv i dag, hvor det er et år siden, jeg blev raskmeldt, skal der kun let stressede perioder til at forstyrre søvnen.

  4. For det meste sover jeg godt og dejligt, og meget gerne 6-8 timer hver nat, men nogle gange er der tanker i hovedet som ikke vil at jeg sover, det er hamrende træls. Jeg tror på at en række sene vagter forrykker døgnrytmen og kan give søvnudfordinger.

  5. Uha, du kan tro, jeg forstår dig, for det er nogle lange vagter og ikke rart med sene vagter. Jeg arbejde i 35 år med skiftende vagter som lydtekniker, og jeg synes, det var hårdt og blev værre, jo ældre jeg blev. Nu glæder jeg mig over, at jeg kan stå op når jeg vil. Varme klem!

  6. Da jeg var yngre påvirkedes jeg ikke ret meget af ændringer i søvnrytmen. Når jeg stod op, var jeg vågen og kunne fortsætte i 24 timer, somme tider 36 eller mere. Men det slog tilbage senere, tror jeg. Det ved man ikke nok om, men det er en almindelig antagelse at læger har eftervirkninger af skiftende tider i form af pludselige perioder med søvntilstand. Jeg tror at 8 timers søvn pr. døgn er gavnligt for mig i min nuværende situation, men jeg ville helst nøjes med mindre!Jeg tror at to x 12 timers vagter for alle mennesker er en ordentlig mundfuld (eller også trækker den tænder ud!)

  7. Den roterende kylling, kan jeg godt tilslutte mig……Aftenskaffe og spekulationer plejer at være min indgang til manglende nattesøvn.

  8. Jeg sover for det meste godt, men kender godt det med at rotere rundt og ikke kan sove,men som regel er det fordi der er nogle tanker der spøger…..jeg sover ca. 7-7½ time så har jeg det bedst…og så hvis der ikke lige er noget støj udefra der vækker mig 😦

  9. Hei får håpe du tar deg inn neste uke :)med bare en arbeidsdag :):) Jeg har sovet godt i natt de 5 timene jeg har sovet 🙂 Men ellers må jeg si at søvn har en sammenheng med hvordan jeg har det… Hvis jeg har det godt sover jeg godt sånn er jeg bygd :)Klems

Der er lukket for kommentarer.