Spindelvæv på hjernen

Er der nogen kloge mennesker derude der ved hvornår det er man skal begynde at reagere på at hukommelsen bliver dårligere og dårligere??
Forleden aften havde jeg en lang snak med en af mine gæster på værtshuset der, en 5-6 år efter mig, havde slået sine folder i min barndomsby Vejle. Mit stamværtshus , ja sådan eet havde jeg som ung, ville han jo gerne vide navnet på.. Tænk nu hvis vi var kommer der samtidigt (somom jeg på nogen som helst måde skulle have fået øje på en dreng der var 5 år år yngre end mig selv da jeg var 18……hmrrrpph).
Nå, men ligegyldigt. Pointen i denne fortælling er at jeg ved den søde grød overhovedet ikke kunne drive det navn ud af min hjerne.  Altså som i slet ikke. Der dukkede ikke så meget som et eneste lillebitte bogstav op. Og det var ikke tilfældigt navn fra min ungdom, niks, det var navnet på et sted jeg nærmest boede på hver eneste torsdag, fredag og lørdag eftermiddag og aften i flere år.
Og det sker oftere og oftere for mig, at et navn eller et stednavn er blevet væk.
Forestil jer at jeg skal fortælle om en film jeg gerne vil se:

Det er den der lige har været vist i biograferne med hende der spillede med i den der film om Afrika!!!

Der har jo været en del film om Afrika
Hun spiller sammen med ham der spillede sammen med ham med de skønne øjne
Humpfrey Bogart ??
Nej, nej……ham der også har lavet  ………….Og i den ny her spiller hun sammen med ham den lille sjove der har lavet SÅ mange morsomme roller
????????
Jo du VED da godt hvem jeg mener……..Ham med næsen!!!!
????????????????????????????????????????????????

Og så videre og så videre og hvis jeg er rigtig heldig, og ikke er blevet slået ned af den jeg snakker med, når jeg muligvis frem til at Filmen, altså den jeg gerne vil se, hedder “It’s complicated” og er med Meryl Streep……Men det mest sandsynlige er efterhånden, at der går flere dage før det dæmrer for mig.
Nu står jeg så og skulle ordne den her frugt som jeg har købt og kan heller ikke huske hvad sådan een kaldes. Og muligvis skal jeg bare være glad for at jeg stadig kan huske at der er noget der hedder eksotiske frugter, for så kan man jo google den frem så længe jeg kan huske at der er noget der google og HVORDAN det bruges…..Altså et granatæble….
Billede 003
Og egentligt ville jeg spørge jer om en nem måde at få alle kernerne løs og om det ikke er meningen at de skal være meget rødere…..Men det kan vente til en anden dag. Hvis jeg husker det!!!!!!!!!
Og, nåeh ja, værsthuset hed Vadestedet…………

7 meninger om “Spindelvæv på hjernen

  1. @Inge….nej nej, hende du skriver er jo hande med den store mund og de lange ben som også spillede med i den med hende der ender med at blive verdensberømt fordi hun som … øhhhh hvad var det nu……nå noget med noget forgiftet vand……Jeg må hellere købe nogle memoryblokke…Bare jeg nu kan huske det :-))@Anja…Hvor morsomt !!! har vi mon gået i byen samtidigt i Vejle. Ind imellem kom man jo på besøg på det "forkerte" værtshus. Kan du f.eks. huske Eldorado ???

  2. Da jeg læste begyndelse af dit indlæg om værtshuset i Vejle, brgyndte mine små grå og at arbejde, og de måtte arbejde hårdt, for jeg kunne kun komme i tanke om Landmanden (jep jeg er også vokset op i Vejle-området), men det var jo der handelskoleeleverne kom, og gymnasieeleverne kom på Vadestedet, som jeg så ikke kunne komme i tanke om…he he he… Men det kom du jo selv i tanke om. Det der med hukommelse er noget mærkeligt noget, men kan huske de mest mærkelige ting, men ikke hvad man skal købe i supermarkedet, hvis man da ikke lige har skrevet en huskeseddel ;o)God weekend til dig Annette :o)

  3. Arhhhh kom nu ind i kampen.. Selvfølgelig har jeg da ikke glemt noget som helst søde… Anne… hmmm Ne… hmmmm veninde.. :-)Og hende der kan jeg sagtens huske.. hun spille med i den film du ved nok, den med ham øhhhh altså ham den flotte gråhårede.. Den film alle piger har set 1oo gange og kan udenad, hvor hun til sidst bliver gift med ham.. eller måske bliver de bare kærester.. ;-))Nej min hukommelse fejler sgu ikke noget, fru A…Gule lapper, nej nu ber' jeg Dem altså Frue.. de er pink… :-))

  4. @Annemarie….Tænk hvis man ender hamrende dement og ikke ved hvad man selv hedder….Der må en del gule lapper til …haha :-))@Tine….Stressrelateret huskommelsesbesvær fortager sig heldigvis. Det her er vist aldersbetinget :-))@Gunknitter…God beskrivelse du giver her:-)) Pc'en kan dog renses, det er værre med min hjerne :-))

  5. Hei ! Dette er kjent. Min stakkars hjerne og hukommelse er som en treg, overbelastet, virusinfisert pc. Veit at ordet eg skal ha tak i ligger der en plass, på ei filmappe. Men eg finner ikkje linken som skal føre meg dit. Derfor har eg no laga meg ei ny filmappe der eg legger inn forespørsler 🙂 Da stresser eg mindre med å finne det ordet, som regel navn, og før eg veit ordet av det, dukker det opp. Men ikkje alltid samme dagen 🙂 Eg tror eg hadde ein bedre hukommelse før, men egentlig husker eg ikkje korleis den var :)) Ha haHa en fin torsdag !

  6. Er der ikke noget med, du har været kørt ned med stress ?En af de ting, det går ud over, er hukommelsen, det var i hvert fald noget af det, jeg fik at vide, da jeg kørte ned og jeg heller ikke kunne huske alt det, jeg burde kunne huske.Jeg klarer mig ved at skrive små notaer og så har jeg lagt mærke til, at lige pludseligt så dukker noget af det, jeg ikke lige kunne huske, da jeg skulle bruge, op i forbindelse med noget helt andet.

Der er lukket for kommentarer.