Jeg er ikke imponeret

Så dukkede det der Nem-Id endeligt op i min postkasse.

Jeg har glædet mig til at kunne samle alle de mange mange forskellige adgangskoder til snart sagt hvad som helst på www.

Men sådan er det så slet slet ikke. Ikke her ihvertfald. Jeg skal stadig logge på de forskellige sider med forskellige adgangskoder, så det er sådan set kun til min netbank jeg kan bruge Nem-Id.

Har du modtaget dit Nem-Id og hvad er dine erfaringer ??

Billede 066

10 meninger om “Jeg er ikke imponeret

  1. Jeg har ikke fået mit – og helt ærligt, så ved jeg heller ikke hvad jeg skal bruge det til. Det er muligt at jeg tager fejl, men jeg har lidt på fornemmelsen, at det bare gør alting en lille smule mere besværligt. Men jeg håber selvfølgelig, at det er mig som har misforstået konceptet. 🙂

  2. @Anne…Kortet er nemt nok at bruge, det giver bare ikke mig alle de adgange jeg havde forventet.@Guri…Det skal være en slags digital adgang til alle mulige offentlige instanser. Jeg syns bare ikke det funker som det skal.@Inge…Jammen det er netop det jeg IKKE kan….Skumle skumle skumle!!!! Og jeg havde jo netop glædet mig til det !!! Så det er ikke kortet som sådan jeg har noget imod :-))@Anette…Jammen kan du få adgang til SKAT osv med dit kort ??@Tina…Ja hvis jeg har forstået det rigtigt får alle det :-))

  3. Hejsa søde! Får alle borgere det tilsendt? Middagen på Bones lyder lækker. Var på Bones i Århus da jeg var i Danmark og det smagte skænt. Hende Ilse kan man da kalde en rigtig regelrytter hi hi De er møgirriterende og man skal gerne tælle til mere end 100 når man støder på dem. Godt hun fløjter så I er forberedte 😉 KNUS♥

  4. PS. Det minder mig i øvrigt om dengang vi fik Dankort.. og skulle af med vores gode gamle checkhæfter.. Nej for pokker det kort kommer ALDRIG til at erstatte checks og kontanter.. men det gjorde og gør det faktisk næsten i dag.. 🙂 jeg ejer ikke et checkhæfte og har stort set aldrig kontanter på mig.

  5. Jeg modtog mit i fredags, men har ikke fået det startet op endnu, jeg er dog ret sikker på at du netop kan bruge det flere steder Annette, f.eks. hos SKAT og andre offentlig myndigheder.. Det skal nok have lidt tid, så kommer der flere og flere steder hvor det kan anvendes. Jeg synes det er skide smart, især hvis det kommer til at kunne bruges i stedet for f.eks den digitale signatur, som man = mig altid glemmer at kopiere når der skiftes pc..

  6. Ikke endnu..men "gruer" lidt ..for på biblo er vi en del af bogersevice og skal dermed udlevere nem-idéer..nå vi får se, hvordan det går 🙂

Der er lukket for kommentarer.