Liv og Arbejde, Mænd og Meninger — scener fra et værtshus vol. 17

Jo jo, jeg lever og har det glimrende.

Jeg arbejder bare i denne uge Og sover ind imellem når månen ellers ikke skinner mig lige i hovedet.Billede 001 På arbejdet er der stille i disse dage op til den årets 9. lønudbetaling.

Men jo mindre de drikker jo mere snakkes samtales der, og jeg må blankt indrømme at jeg får flyttet lidt på mine indbyggede fordomme om at mænd ikke snakker om noget som helst af vigtig og væsentlig betydning med hinanden.

I løbet af det sidste stykke tid har jeg hørt samtaler om afdøde hustruers terminale cancerforløb og hvad dette betød/betyder for  mændene. Der finder samtaler sted mellem de der mænd om impotens, fedme, arbejdsløshed, stress på jobbet, om religion og tro, om overnaturlige fænomener, om ikke at slå til som far/ægtemand/kæreste, om slidte rygge og angst for at blive fyret og hva’ så med terminen. Og det er altså ikke mig der har været samtalepartner, ikke hver gang i alle fald.

Der er langt fra brovtende TØHØ’er, sexistiske vittigheder og pralen af udstyret mellem benene til de her andre samtaler.

Og jeg får som sagt flyttet lidt på fordommene og det er altid sundt. At det så ind imellem betyder at jeg ikke lige får lukket til midnat, fordi jeg ikke nænner at afbryde en vigtig og væsentlig samtale, er mindre vigtigt.

Jeg er tilfreds med mit job. Kort fortalt!

6 meninger om “Liv og Arbejde, Mænd og Meninger — scener fra et værtshus vol. 17

  1. @Inge & Anne…Skønt at det kan smitte lidt af rundt omkring :-))@Berliner…Det er også skønt at kune skrive det :-))@Lone…:-))@Pia…Velkommen til her:-))På værtshuset er mændene egentlig nok mest i den lidt tunge ende af skalaen, hvilket kun gør det mere vigtigt, syns jeg :-))

  2. Skønt indslag 🙂 Jeg har også hørt lidt i ny og næ, også uden indblanding af alkohol. Det er mit indtryk at yngre mænd er mere åbne om alle emner.

Der er lukket for kommentarer.