ABC — X

Udfordringerne bliver sværere og sværere i Petunia’s abc-leg.

X har siddet i mit baghovede i flere dage, uden en løsning.

X bruges, mig bekendt, ikke som begyndelsesbogstav til et eneste dansk ord. Til masser af engelske ord, bevares! Men jeg taler og skriver ikke engelsk i min hverdag.

Alligevel kender jeg X’et fra masser af ord som anvendes det daglige…..Som en størrelse på en forårsfrakke jeg for nogle år siden købte i str. XL fordi den skulle være lang nok på ærmerne, men som jeg sjældent har brugt fordi resten af mig ikke er den størrelse…Billede 088

X er ofte lig med advarsler…….Så mig ud og kigge i giftskabet for at se hvad der gemmer sig der, som muligvis kan illustrere denne uges bogstav…..Billede 091

Og efter kig i bog- og cdreol gav mig heller ingen x’er. Men et kig ud i køkkenet gav et tydeligt X…..mine køkkenstole. Helt præcist køkkenstolenes ben….Billede 090

Jeg vil gerne takke de der lagde en lille kommentar ved mit W-indlæg i sidste uge. Jeg om desværre ikke rundt til jer på genkig, men tager turen i løbet af næste uge med både W og X.

Mange flere bud på X, findes her X

28 meninger om “ABC — X

  1. Ja, om alftabetet hadde vært engelsk hadde denne bokstaven vært enkel – derfor valgte jeg en engelsk/norsk versjon ;)Av bildene dine ser jeg at man kan finne masser av x-er om man kikker seg rundt. Veldig godt til denne (tilsynelatende) bokstaven.Takker for kommentar hos meg 🙂

  2. @Petrine….Så er det lige før jeg skal sende den frakke til dig :-)) Den er faktisk fin….@Hilde…Mange tak…:-))@TorAa…Jeg glæder mig til at se den endelige løsning. Hvornår lægger du den på ?@Petunia…Jeg var lige ved at give op på forhånd :-))@Kamelryttersken…Lige nøjagtigt og ret irriterende :-))

  3. @Vilt og vakkert….de tre x'er betyder vist nogenlunde det samme i Danmark :-))@Lotta…Jeg troede ellers jeg måtte give op på det bogstav :-))@Mona…Nogle gange er det der tættest på og det mest logiske :-))

  4. Kära Anette vilka fantastiska lösningar du har kommit på Tänk om man ändå hade lite fantasi.Snyggt och smart jobbat….Kramizzz// Lotta

  5. PS Her lærte jeg noe nytt……. for jeg skrev i en klamme, <>,at jeg engang lærte at xxxbetydde tre små kyss, og dem skulle du få av meg på kinnet ;:OD) Den delen av kommentaren forsvant rett og slett.Nå vil jeg skrive noe inne en ny ramme her også – for å se om ordene forsvinner!< ha en go' hælj! >

  6. Hvis du da bare havde spillet på Xylofon…så havde været en nem opgave :-)men dine eksempler var også lige til at sætte X ved 😀

Der er lukket for kommentarer.