Dårlig samvittighed, bloglæsning og om at blogge

Da jeg startede min blog, tilbage i januar, lovede jeg mig selv at det mest skulle være for sjov.

At skrive, læse og ind imellem få en kommentar eller 2, skulle være hyggeligt og sjovt og INTET pres. Som i OVERHOVEDET intet pres.

Og nu har jeg lige, for 2. gang i min glorværdige karriere som blogger, haft en god uges tid hvor det har været umuligt svært at levere gode eftertænksomme kommentarer til de mange mange indlæg som jeg faktisk læser HVER eneste dag.

Og jeg får dårlig samvittighed. Og ville ønske at jeg kunne sætte et flueben i kommentarfeltet, sådan bare for at vise at jeg altså HAR været forbi og IKKE pludseligt er blevet ligeglad…….

Jeg ville også ønske jeg havde et eller andet interessant/intelligent/underholdende at bidrage med hver dag. Eller, jubel, om det kunne være sådan,  fantastiske billeder at spy ud i æteren dagligt. Men det har jeg heller ikke.

Jeg ser og læser jo at andre bloggere også ind imellem bliver angrebet af een eller anden form for  blogtørke i kortere eller længere perioder. Og jeg ved godt at “presset” er mit eget og jeg bare skal slippe det og lade det fare.

Jeg må bare konstatere at 3/4 liv som behager flytter med ind i  blogland for mit vedkommende i alle fald!!!! Og det værste er at jeg ikke ved hvordan den lille behagedjævel vippes ned af skulderen een gang for alle.

Måske skal jeg prøve at finde det der flueben og så bare sætte det når jeg har læst hos jer.

Fald ikke ned af stolene hvis det lykkes.

Afslutningsvis et billede af udsigten fra et venteværelse på Ringsted Sygehus hvor jeg har tilbragt formiddagen med at få trukket mine bryster af led i en modbydelig røntgenmaskine, ventetid på læge, ultralydsscanning, ventetid på lægens frikendelse og så hjemad med 35 km/t efter en traktor som jeg ikke orkede at overhale.Billede 086

12 meninger om “Dårlig samvittighed, bloglæsning og om at blogge

  1. Annette, Det er en fængslende verden her inde, men der er ingen grund til at have dårlig samvittighed. Livet udenfor bloggen er og bliver det vigtigste.Fortsat god blogging og læsning i det omfang du har lyst.

  2. Se, jeg kender det der alt for godt. Og her er jeg jo også for sent på den, men jeg ville da alligevel skrive et par ord til dig. Det indlæg kunne have været fra mig – tror faktisk også at jeg har skrevet et lignende engang for ikke så længe siden.Efter den første start, hvor man er meget ivrig og har 1000 tanker og ideer er det ret svært at følge op. Sådan gik det i hvert fald mig og som du ved er der heller ikke forfærdeligt meget liv i min blog i øjeblikket. Derfor startede jeg også det der ugentlige musikprojekt for ikke helt at miste kontakten. Men jeg får heller ikke kommenteret alt det jeg vil og kæmper også med dårlig samvittighed. Men jeg tror virkelig at man bare skal lære at slappe af. Hvis der er nogen der bliver sure eller hvad ved jeg, fordi man ikke kommenterer hvert indlæg, så er de det heller ikke værd. Det er mit mantra. Og personligt lever jeg jo heller ikke af kommentarfunktionen. Hvis der er 0 kommentarer til et indlæg, så går jeg ikke i depression. Jeg skriver jo først og fremmest for mig selv…Og flueben – en god ide egentlig, men på den anden side vil det føles lidt som at rette skoleopgaver :-)Ja, hvad jeg egentlig ville siger: tænk på dig selv og det du har lyst til og synes om – det er det vigtigste. Det blev vist en lidt indviklet kommentar, håber du forstår den?

  3. @Guri…Jammen du her jo ret, det ved jeg godt :-))Næeh…..lige til den her er ikke det mest festlige på kloden :-))@Annemarie….Hahaha, de har taget, også på små bryster, skla jeg lige love for … Jeg tror jeg må gøre som dig og bare skrive 2-3 ord fremover :-))@Renate…Så klart, en lille hilsen kan gså være godt nok. Du ER en klog kone :-))@Helle…Du er jo også mindst lige så klog som resten af mine læsere…Jeg følger ALLE jerres gode råd med tak :-))@Vilt og vakkert….Jeg skal nok publicere det hvis jeg hitter ud af det med fluebenet :-))@Ditte…Fuldstændigt rigtigt. Godt set…Du er sgisme ligeså klog som resten af flokken her :-))@Inge…Og se bare; DET er nemlig også rigtigt. For filan hvor er i nogle skrapsakker allesammen :-))Ses og snakkes og til det glæder jeg mig :-))

  4. Tja.. du skriver det jo selv, blogging skal være en fornøjelse, og at kommentere skal være af lyst.. Men når det er sagt så forstår jeg dig så inderligt.. Man får hvad man giver, både her i blogverdenen og i det virkelige liv.. Og det er sgu ikke altid lige nemt.. Lige om lidt har du lyst og overskud i lange baner.. Ses og knus :-))

  5. Det er vist en helt almindelig følelse blandt bloggere, men tænk over hvordan du selv har det. Sidder du og venter på at alle kommenterer dine indlæg? Nej vel? Jeg har besluttet at blogging og kommentarer kommer når jeg har tid og lyst og håber at de så falder i god jord.Godt du fik den undersøgelse overstået – det er sgu' ingen fornøjelse! Mange hilsner herfra 🙂

  6. Heisann!La oss få vite når du finner fram til en løsning, fluebein eller fiskebein eller et fingeravtrykk, en eller annen form for signering.Ikke ta patent på den, for vi er flere som gjerne vil kunne bruke den … av og til ;:OD).Lykke til med eksperimenteringa eller detektivarbeidet!

  7. He he ja ser deg,og har hatt følesen selv 🙂 Det og virke klok og vis men samtidig spennende er en balance exercise som krever sitt :)Tror det er viktig og ikke stille så harde krav til seg selv….men heller henge med,om du bare vi legge inn …Hei ha en strålende dag 🙂 Så gleder du mange med det :)Trenger ikke alltid ha noe på hjertet :)Den undersøkelsen hørtes ikke god ut…Til slutt vil jeg ønske deg en riktig god helg :)Klems

  8. Jeg kan godt følge dig, jeg har det på samme måde….og især når man deltager i bloglege, f.eks foto, og himmelsk….men der er jeg blevet enig med mig selv at jeg kommenterer på nogle, og har jeg ikke noget "klogt" at sige, men synes at det er et flot billede f.eks. så skriver jeg bare 2-3 ord, så kan andre bloggere se at jeg har været forbi….nogle gange bliver det kort andre gange lidt længere….Nåeh men det var godt der ikke var noget grimt at finde….jeg har også prøvet, troede ikke at mine små bryster kunne blive så lange, for pokker hvor er det ubehageligt…..

  9. ikke ha dårlig samvittighet Annette!! Blogging er en hobby og den skal man kose seg med:) Ikke alle rekker alt til enhver tid…slik er det bare:)Den undersøkelsen hørtes ikke god ut…Ha en flott kveld, klemmer fra meg:)

  10. @Helle…Allerførst tak, det er ved gud ingen fornøjelse sådan en undersøgelse ;-)Det med at skrive eller ikke skrive er sådan set noget jeg har det ok med, det er værre med IKKE at få kommenteret hos alle i andre. Men jeg hitter nok en løsning :-))

  11. Først – tillykke med frifindelsen, så er det overstået i et stykke tid.Mht det første, så har jeg og mange andre været der… og for mit vedkommende hjalp det, da jeg besluttede, at jeg ville holde op med at slå mig selv i hovedet. Jeg kan mærke, at jeg har det godt med at være mere afslappet om det… hvis det passer mig dårligt så lader jeg bare være med at skrive, det er min blog og jeg skriver for min skyld – først og fremmest. Hvordan? Tjah det var vist en beslutning, som jeg tog og stod fast ved. Jeg har desværre ikke flere guldkorn.

Der er lukket for kommentarer.