Fra brugt til (næsten) ny

Jeg købte jo de der nærmest nedslidte godt brugte militærstøvler i søndags i Sverige.

Billede 134

Først blev de nedsænket i masser af meget meget varm vand, og jeg havde godt nok lidt glemt HVOR våd sådan en læderstøvle bliver, så den er gennemvåd.Billede 083

Men tørrer, det gør de jo på et tidspunkt, så de kan smøres med masser af læderfedt. Shines med sort kiwi (det sagde mine sergenter var det bedste og selvom det er 30 år siden, vælger jeg at tro på dem hvad det angår). Til det formål har jeg brugt de skopudsebørster jeg har købt for en royalistisk formue men så er de også lavet af ægte børster og af blindes børstebinderi.

Filtsåler ned i støvlerne, nye snørrebånd og TADAAAAAAAAAABillede 094

Nye støvler!!!  Nåeh ja, NÆSTEN nye støvler som jeg glæder mig til at afprøve i næste uge i de svenske skove.

Men allerførst weekendvagten på værtshuset hvor jeg satser på at nogle af håndværkerne har fået løn i torsdags, for ellers bli’r der alt for stille.

11 meninger om “Fra brugt til (næsten) ny

  1. Ah – det var smart. Jeg får en stor gammel lærveske (bag) i skinn snart. Den trenger hårdt til masse smurning, men burde vært myket opp og vasket godt først. Jeg lurer på om jeg skal prøve noe av det samme med den 🙂

  2. @Annemarie…Hehe, du er nok hurtigt der :-))@Piske…Det er de nemlig :-))@Melusine…Jeps :-))@Lillis verden…Det må jeg give dig ret og ja der har været pænt travlt i aften, så nu er fødderne ømme og dynen kalder :-))

  3. @Donald…Ja man kan sige meget (både godt og skidt) om militæret, men de gamle støvler, det var altså kvalitet :-))@Munamaj…Jeg er helt sikker på de bliver gode at vandre i :-))

  4. Læderet er formentlig rigtig godt, det ser sådan ud. De bælter, jeg har kunnet finde, er som regel sammenlimede af dårlige typer læder, kunstige plastic-overflader etc. og det kan man ikke redde på denne måde.Det er det dejligt resultat du viser! God tur og god aften 🙂

Der er lukket for kommentarer.