Skåne dyrepark

Vejret kaldte på en rigtig turristtur idag og hvorfor ikke vælge Skåne Dyrepark.

Billede 095

De fleste dyr holdt siesta i de 3 timer jeg var der. Til gengæld myldrede det med børn i alle aldre. Børnehaver, vuggestuer og skoleklasser og jeg fik mig 4 nye venner.

4 drenge som vist syntes at den danske tante var ret morsom med hendes gebrækkelige svenske sprog, men som gad at læse højt fra de forskellige skilte. Ihvertfald mødte jeg dem ved hvert eneste stop næsten hele turen rundt. Første møde var hestene, som dyreparken avler til de oprindelige racer. Det er morsomt at se heste af samme statur som vore tidligste forfædre tæmmede og brugte som både træk- og ridedyr..

 

Billede 100

Næste møde  var hos de store urokser, hvoraf een gerne ville kløes bag øret. Når nu jeg alligevel stod der…Billede 106

Ulveindhegningen er nu blot en rest af en indhegning. Ulvene blev, alle som een, aflivet i januar i år, fordi blandt andet alfahunnen havde bidt sig igennem hegnet…

Billede 110

Vildsvinene holdt i den grad siesta. Og sådan nogen snorker!!!!

Billede 130

Jeg besøgte også elgene, selvom det idag er en lidt tam oplevelse at se dem bag høje hegn. En elgko gik for sig selv og var så skrækkeligt mager at jeg ikke kunne få mig selv til at tage et billede, men de andre var sunde nok at se på….

Billede 136 Billede 139

De “hjemlige” fugle bliver fodret 2 gange dagligt. Hvis jeg skal tolke noget som helst på deres appetit på mad, så tror jeg vi skal indstille os på en hård vinter.

6 meninger om “Skåne dyrepark

  1. @Madame….Det tager faktisk ikke ret lang tid at komme herover. Bare se at få hanket op i manden og kom afsted :-))@Anette…Ja elge er nok ikke de kønneste dyr på kloden, men imponerende er de :-))@Inge…Nemlig :-))@Ellen…Tror du det er noget man kan leve af; at være svesnk skiltelæser….i så fald flytter jeg på denne side af sundet omgående. Vedr. elgen håber jeg du har ret. Jeg havde slet ikke tænkt at det kunne være sådan :-))@Annemarie…Jeg tror nok at "tante" er omtrent lige så nedladende som det danske "dame" men jeg kan jo tilgive svenskerne næsten alt, så pyt :-))

  2. Der er meget hyggeligt i Skånes Dyrpark, vi var der i 2006 og der fik jeg nogle billeder af bjørnen der fik "frugtis"…Men dejlige billeder du har fanget af elgene…der ser så dejligt grønt ud, ihvert fald græsset gør…Tante…hehe…håber nu ikke at din forudsigelse med vejret holder stik !!!!s

  3. Hehe, du kan da lave dig et godt 'ben' som svensk skiltelæser :-DMan må da håbe, at den magre elg var reddet fra en grum skæbne i det fri og nu er på rekreation.

  4. Det er nogle meget smukke billeder – og vildsvinene er slet ikke til at stå for :-)) Jeg var i Skåne Dyrepark som barn, og nu må det være på tide, at jeg lokker husbond med over på den anden side af sundet!Klem og en dejlig aften til dig!

Der er lukket for kommentarer.