Klaustrofobisk

Nu er det indenfor de næste timer at de chilenske minearbejdere skal hentes op igennem et lille rør, kun akurat stort nok til et bur og en voksen mand. Jeg får klaustrofobi bare ved tanken om skulle fastspændes og hejses op gennem jorden i hele 20 minutter. Men alene det at arbejde så langt under jorden er ubegribeligt for mig.
De chilenske myndigheder vil gerne have minearbejderne afsted på hospitalet med det samme, men i  TV2’s nyheder har de lige fortalt at ingen af minearbejderne vil forlade stedet før alle er kommet op.  Det fortjener så meget respekt.

 
El pueblo unido jamas sera vencido  =  et samlet folk kan aldrig slåes ned
5 meninger om “Klaustrofobisk

  1. Ja, det kan jeg godt følge dig i – jeg får kuldegysninger bare ved tanken! Men jeg har virkelig respekt for, hvad de har gået igennem og det mod og den vilje, de har udvist.

Der er lukket for kommentarer.