Skrammel

Billede 193

Det er noget skrammel når stressfølelser maser sig på.  Og nej, det er IKKE arbejdsrelateret denne gang.

Jeg har en ven, en ex-kæreste helt præcist, som står i nogle ret uoverskuelige problemer for tiden. Og jeg er åbenbart den eneste der kan bruges som sparringspartner/ven og det går ind på en sådan måde at jeg sover dårligt om natten. Og det kan jeg faktisk ikke holde til. Hvis der var noget jeg lærte mens jeg var syg, var det at søvn og hvile er livsnødvendige for mig. Jeg lærte også at det er vigtigt at jeg sorterer og prioriterer.

Og det er åbenbart for svært for mig lige nu og det rammer min søvn, mit humør og præger mine drømme. Mine drømme har advaret mig i dagevis (eller hedder det nattevis når det foregår om natten?) og jeg har drømt om psykedeliske rumrejser, skumle kældergange og flugt, og i nat har jeg så igen været vågen hver 2. time.

Uholdbart!!!!

Hvordan siger jeg fra uden samtidigt at holde op med at være en ven ??

Hvordan får jeg gjort klart at jeg også fra den side har brug for positive input??

For mig er venskab noget gensidigt. Vi kan ikke alle give lige meget hele tiden. Nogle gange har een mere overskud end en anden. Men een eller anden form for gensidighed MÅ der være, ifølge min bog.

De findes, de ligeværdige venskaber, også i min verden  ..   heldigvis.

Aftenens/nattens vagt bliver sikkert ren autopilot, men det går sikkert også og i weekenden har jeg fri og skal så bare huske at prioritere og sortere og også tale med mennesker der tilbyder gensidighed.

14 meninger om “Skrammel

  1. Hvis du skal vedblive at være der som ven er det pinedød nødvendigt, at du for det første passer godt på dig selv, for det andet får gjort din ven klart, at du også har brug for f.eks. omsorg og ikke bare kan yde grænseløst. Jeg håber I finder ud af det og fremover kan hjælpe HINANDEN.Mange varme hilsener herfra 🙂

  2. Jeg håber du finder balance rigtig hurtigt , i dette tilfælde. Ja det re svært, men man har kun en spørge i den slags situationer, og hende kender du bedst selv. Venskab ophører jo ikke nødvendigvis, fordi du må sige fra.Held og lykke og nyd din fri weekend. Mange tanker Anne

  3. Kære alle sammen.Jeg skal nok passe på mig selv og skal også nok sige fra. I har jo fuldstændigt ret i alt hvad i skriver. Ja, risikoen er at venskabet ikke overlever, men så må det være sådan.Velkommen til Sigrid og Anemone Annemette.Tina: hvor heldig er jeg lige :-))De varmeste weekendhilsner hele vejen rundt :-))

  4. Det er vel nok hårdt, Annette, og jeg forstår dig fuldstændig – det er uholdbart, hvis et venskab er så skævt i længere tid. Jeg tror, jeg ville sige lige ud på en kærlig måde, at jeg ikke får sovet, og det kan jeg ikke holde til. Pøj pøj, og jeg håber, du har sovet i nat.Klem og en rigtig god lørdag til dig!

  5. Hejsa søde! Først vil jeg lige sige at du har vundet i min Giveaway!!! Så send mig lige din adresse i en email. Og pas på dig selv. Man vil så gerne være der for andre men det kan man ikke altid søde. KNUS og god weekend♥

  6. Kære AnnetteJeg kender dig ikke personligt, men vil alligevel tillade mig at kommenterer på din blog :0))Jeg mener du skal være ærlig over for din ven, det er vel det venskab er til for. Være ærlig medhensyn til hvor meget du kan rumme. Jeg ved godt det ikke er nemt og måske lyder egocentreret, men ærlighed og respekt er vel det venskaber går ud på.De bedste tanker Anne-Mette

  7. Enig med de andre. Selvfølgelig skal du sige fra NU. En rigtig ven vil forstå. Og man kan i grunden heller ikke give så meget, hvis man ikke siger fra, når det er påkrævet, tænker jeg. Jeg forstår godt dine overvejelser, Annette, men der er vist ingen vej udenom. Vi kan bare ikke altid være der, hvor vi ønsker – og vi kan ikke altid yde det, vi gerne vil. Sådan er det bare – og det er helt ok. Tingene er sjældent status quo – nogengange er timingen bare ikke optimal. Og man kan ikke give, før man kan give til sig selv. Pas på dig.KH Gittemay

  8. Jeg har ikke noget nyt at tilføje – jeg er helt enig med de andre. Pas på dig selv og sig fra – du skal ikke være syg igen. God weekend.

  9. Slutte meg til de allerede kloke kommentarene du har fått; en venn forstår og aksepterer at man ikke alltid kan være tilgjengelig for alt. Om ikke, selv om det er leit, er det ingen venn – og man ender opp som dørmatte, igjen!Takk for dine gode ord; ingen forstår vel bedre enn deg akkurat hvorfor det var en milepæl å blottstille seg. En liten sak, men skummelt nok til at også jeg har hatt psykedeliske drømmer.God helg, gode drømmer, gode bestemmelser til deg!

  10. Jeg slutter mig til koret og siger, du må sige fra. Det er ikke rimeligt, at du skal gå ned med flaget.Kan din ven ikke forstå det, så er det et spørgsmål om venskabet er godt nok….Men det er hulens svært. God drømmefri weekend.

  11. Søde Annette, selvfølgelig skal du sige fra, selvom det er hårdt overfor en ven…Men når du har det så skidt med hans problemer at de også fylder om natten så er det vist på tide at sige fra…og ja venskab gælder begge veje, det skal jo ikke være sådan at det kun er den ene der giver og giver, det er der ingen der kan holde til….Så bissen på…og PAS PÅ DIG SELV….Knus herfra

Der er lukket for kommentarer.