Gammel

Vi kan vist alle blive enige om at alder er et flydende begreb, eller i alle fald en flydende følelse.

Jeg har dage hvor jeg ikke føler mig en dag ældre end 25. Der er dage hvor alt er imod mig, og så er jeg helt sikkert ikke ældre end 5.

Langt de fleste dage er jeg nu nok mest 49 (sådan godt og vel) og nyder min alder på trods af knæ der gør ondt, øjne der gradvist bliver mere og mere elendige til den opgave de er programeret og hud der bliver løsere og løsere.

Idag har jeg det meste af tiden været 103 år gammel. Og det har ikke været spor morsomt. Faktisk har det været sådan lidt anstrengende. Mildt sagt. Kvalme og kuldesystelser, og eftersom det er helt og aldeles selvforskyldt skal dette ikke være en klagesang.

Mere sådan en konstatering af at jeg ikke længere kan klare at drikke mig i hegnet og så være bare middelmådigt frisk dagen efter. Og selvom jeg havde taget fri idag må man jeg  alligevel tage konsekvensen, og fremover melder jeg fra enhver form for festivitas der involverer spiritus hvis jeg skal arbejde indenfor 2 dage efter !!!!!!

gammel(billedet er lånt på nettet somewhere)

9 meninger om “Gammel

  1. @Tina…Nej der var også engang hvor jeg kunne feste i dagevis uden nævneværdige gener :-))@Ellen…Idag er jeg frisk igen og det er heldigt eftersom jeg skal på arbejde i aten :-))@Annemarie…I aften skal jeg ud og skænke flere øl, så heldigvis er jeg frisk igen :-))@Inge…Hehe, JA !! :-))@Gitte…Min disciplin rækker vist kun til at undlade at feste når jeg skal på job dagen efter :-))@Rimkoger…Haha, ja de kan være stride de unger. Jeg kan huske min klasselærer i første klasse som jeg syntes var urgammel….Hun var 32, en ren årsunge :-))@Guri….Jeg følte mig lige så gammel som hende på billedet og jeg VED at min nytårsaften f.eks. skal afholdes herhjemme hos mig selv foran tv'et eller noget :-))

  2. Det kommen en dag der man kjenner seg for gammel til å delta på party ja….iallefall dagen derpå:)) Men det går over, du glemmer det til neste gang!Så gammel som hun på bilde, er du neppe, hehe:))Ha en fin søndag til tross for dårlig form, klem fra meg:)

  3. Vist er jeg gammel – Hen mod slutningen af min katederkarriere blev min alderdom cementeret gennem to episoder:Jeg havde fået en ny anden klasse i billedkunst. Jeg havde haft en af drengenes mødre, og han fortalte højrøstet til sine kammerater: "Min mor har haft Bo, da hun var lille, så er det ikke mærkeligt, at han ikke er død endnu!!!"Samme døg. Jeg havde gårdvagt og gik forbi et par forårsløg (piger på 11-12 år. A: "Hvor må det være slemt at blive gammel." – B: "Ja, tænk at være over 16 år!"Herefter anmodede jeg om efterlønnesn lyksaligheder.

  4. Din stakkel. Tømmermænd er forfærdelige – i en stor del af årsagen til, at jeg så sjældent drikker alkohol. For jeg orker/gider bare ikke at kunne mærke det i flere dage efter :-)))KH Gittemay

  5. Ha, jeg kan heller ikke tåle det mere, tager flere dage før jeg er mig selv igen….Håber du kommer dig så du får lidt ud af søndagen…;-D

  6. Det er sjovt nok en ting, vi åbenbart aldrig lærer, om vi så bliver nok så gamle… Det er ikke sjovt at have tømmermænd, men da det altid er tegn på, at dagen/aftenen før var festlig, så overlever man også denne gang. Og næste …Dert lyder sandelig som om din gode ide også VAR god 😉 Du er frisk igen i morgen, og så kan du sole dig i din success uden at få ondt i øjnene 😀

Der er lukket for kommentarer.