Egen bænk

Jo jo. Jeg har både læst om det i lokalaviserne og hørt om det i radioen.
Lise Nørgaard har fået sin egen bænk i Roskilde. Jeg har gået forbi den et par gange og syns den er fin. Indtil nu har jeg kun set Fru Nørgaard sidde på den, så ved næste passage tror jeg vil sætte mig ned ved siden af hende og mindes gode fortællinger fra hendes hånd.
Billede 112

13 meninger om “Egen bænk

  1. Perfekt at hun har sat sig der.. og at vi kan sætte os ved siden af den lille fine kvinde, og høre hende fortælle om "dengang i Roskilde…"

  2. @Anne…Det skal du gøre. Hun ser så hyggelig ud :-))@Jønne…Det syns jeg også og jeg syns gså det er helt rigtigt at en skulptur af Lise Nørgaard står netop i Roskilde :-))@Annette….Godt du skriver at varmen kommer igen, for det gør den jo…Heldigvis :-))@Annemarie…Så må du lige huske at give et praj når du dukker op. Vi er nogle der hellere end gerne viser rundt :-))@Halina…Ja en rigtig god idé :-))@AnneF…Hahaha, mine historier blegner noget ved siden af Lise's :-))@Ellen…Jeg er ret sikker på at det er himlen der har tisset på bænken, men indrømmer gerne at jeg ikke snusede :-))@Madame…Den er faktisk meget meget vellignende :-))@Rimkoger…Åhhh ja; Volmer…..mon ikke det snart er tid til at læse den igen. Jeg har også grinetgrædt af den bog…Jeg skal nok kramme Lise fra dig :-))

  3. Giv hende et stort kram fra mig.Grundet min glemsomhed fik jeg ikke afmeldt månedens bog i Gyldendals bogklub. Det var L.N's Volmer portræt af en samfundsstøtte…Hurra for det. Jeg læste og hulked af grin. Så holdt min 8. klasse for – højtlæsning i spisepausen. Tit krævede de, at jeg da godt kunne læse fem minutter længere.Da jeg i 1982 mødte anjoe, brugte jeg den som godnatlæsning. Succes, men lidt irriterende har det været for hende. Inden jeg kom til en ekstra morsom passage, var det svært at lade være med at grine på forhånd…Hvis du efter denne længere svada skulle have glemt det så giv hende et stort kram fra mig og sig tak.

  4. Hihi, ja det er en sjov idé – jeg har læst om bænken i avisen og så et billede, hvor hun sad ved siden af sig selv :-))Ha' en dejlig dag, klem!

  5. Hvor godt! Der er vist ikke nogen, der har 'solgt' Roskilde så effektivt og godt som den skønne kvinde.Jeg vil fotograferes ved siden af hende næste gang jeg er i Roskilde – men der må helst ikke være nogen, der har tisset på bænken som her på dit billede – jeg kan godt forstå, hun er rykket hen i den anden ende 😀

  6. Det er da rigtigt, jeg hørte om det i Lorry for laaang til siden, men det er jo sådan noget man glemmer når man ikke bor lige i nærheden, så tak for kigget, tror jeg må besøge Roskilde til foråret engang….

  7. Flot initiativ omkring en dejlig dame. Hvor er den flot, den bænk.Da jeg læste dit indlæg omkring vinterdæk, tænkte jeg "Skriiiig", det kan da ikke passe, at vinteren allerede er ved at være over os. Jeg er slet ikke færdig med varme og lunt efterår. Nå, men det kommer jo nok snart igen, altså varmen….Hyg dig.

Der er lukket for kommentarer.