Grise !!!

Altså, kender i det at man nogle gange får tændt for tv’et og ser noget man absolut ikke vil se…..

http://www.dr.dk/DR1/kontant/2010/10/26142813.htm

Der er vist ikke meget andet end kroner og ører i hovedet på danske svineproducenter. Hvor blev dyrevelfærden egentlig af i det her land.

Jeg bliver både gal og ked af det !!!!!!!!

Og sådan her kunne det se ud:

grise friland

Billedet er lånt her.

7 meninger om “Grise !!!

  1. @Gitte…Jeg blir sådan lidt træls på mig selv når jeg ikke tager konsekvensen af den slags udsendelser. Jeg tror at hvis alle forbrugere lod være at købe svinekød, ville de nok stramme sig lidt op, de svineproducenter …

  2. Ja, det er ækelt. Man overvejer virkelig seriøst at blive vegetar – igen. Under alle omstændigheder er jeg mægtig glad for vores beslutning om at spise meget lidt, men godt, svinekød. Desværre blev jeg ikke særlig overrasket, da jeg så udsendelsen. De skulle skamme sig derude – eller bare prøve det selv. KH Gittemay

  3. @Madame….Ja lige nu går der laaang tid før jeg igen køber svinekød (ikke at jeg køber særligt ofte i forvejen), og jeg vil få dårlig samvittighed fordi jeg ikke orker at finde et sted som jeg har linket til :-))@Inge…Det rigtigt uhyggelige er at grisene faktisk er intelligente og sociale dyr. Jeg væmmes når jeg ser sådan et program….

  4. Ja øv.. jeg kom desværre også til at se den, og ville ønske jeg ikke havde gjort det.. Jeg ved godt hvor rædselsfuldt grisene har det, og bliver også både vred og gal og ked når jeg ser det og hører om det.Dyrenes beskyttelse har kørt en stor kampagne mod grisetransport..

  5. Jeg turde slet ikke se udsendelsen, Annette – men jeg er godt klar over, hvor slemt det står til. Hvor er det dog sørgeligt. Vi kan håbe på, det hjælper at sandheden kommer frem.Klem og god onsdag til dig!

  6. @Annette…Ja det er hæsligt hvad danske svin skal gennemleve inden de skal slagtes og være mad for os…Jeg skrev til det sted jeg havde fundet de glade grise og er ret sikker på at jeg skal kontakte dem igen for at få noget fornuftigt grisekød til fryseren :-))

  7. Uden at se linket, så kan jeg næsten forestille mig, hvad det handler om. Det er mit indtryk, at alt hvad der hedder dyrevelfærd er glemt, det være sig også her, hvor man har være ord for at være åh så dyrevenlige. Jeg er bange for, at den hele verden har meget lang vej endnu, før dyr kan få lov til at leve et ordentligt liv, hvor velfærd står frem for penge. Sørgeligt!

Der er lukket for kommentarer.