Frem og tilbage er lige langt

Efter en ualmindeligt stille aften, hvis vi lige ser bort fra en slet skjult invitation til sex, på mit favoritværtshus, vender jeg næsen hjemad allerede lidt efter klokken 23.

Dette uden at efterlade så meget som et enkelt glas på tørrebakken (der var vitterligt ikke mange gæster inde i aften) eller et eneste snavset askebæger.

Vel hjemme og med venstre fod ude af bilen går det op for mig at hoveddørsnøglen ikke ligger i min lomme. Heller ikke i rygsækken. Og slet ikke i bunden af bilen.

Ringer med det straks op til der hvor min reservenøgle befinder sig, inden det bliver så sent at jeg skal til at vække nogen.

Da den nøgle er hentet burde jeg bare trille hjem og hoppe i køjen, men uroen breder sig, for hvad nu hvis jeg har tabt hele nøglebundtet udenfor værtshuset ??

Der er kun een ting at gøre. Starte bilen og køre retur til arbejdspladsen og konstatere at bundtet med nøgler såmænd lå lige midt på baren, hvor de trygt og roligt kunne ligge lige til imorgen.

Og sådan kunne jeg lige bruge 3 kvarter på helt unødvendig køren frem og tilbage……

Billede 135

13 meninger om “Frem og tilbage er lige langt

  1. Ak ja, det kender jeg også, har flere gange startet bilen og kørt op på mit tidligere arbejde for at tjekke om jeg havde husket sat alarmen til……. Det var ikke ro i sjælen før jeg tjekket.

  2. Det er nøglerne der ikke er opdraget ordentligt, de skal sgu selv sørge for at være der hvor man har brug for dem.. Måske skulle du sætte bilnøglen i bundtet, så var du ikke kommet så langt.. 🙂

  3. @Annemarie…Nej jeg havde garanteret roteret som en grillkylling på spyd hele natten :-))@Gitte…Ja, haha, godt man kan have i pedalerne hvad man ikke har i hovedet :-))@Tina…Invitationen, tøhø, skulle absolut bare ignoreres :-))@Mia…Man føler sig lidt dum, ikk' :-))@Annette…Jeg var mest bange for at have tabt dem udenfor på parkeringpladsen og så er det ikke sikkert jeg havde fået dem igen, nogensinde….Og nej..Ikke en spændende invitation..hahahaha :-))@Madame…At låse nøglerne ind i bilen har jeg også prøvet men blev reddet af min autohjælp. Heldigvis :-))@Malys krok….Du har helt ret :-))

  4. Regner med at du slett ikke fikk sove før du hadde dette under kontroll, så returen var nok helt nødvendig! Men ikke så artig! Takk for hilsen! -Margit-

  5. Puha, men du fik ro i sjælen og kunne sove uden at være bange for indbrud.Jeg låste mig engang ude af min bil og måtte selv bryde ind – men så kan vi lære det, kan vi :-)Klem og en rigtig god fredag til dig!

  6. Pyhhhhh, gudskelov at du fandt dem uden at de var havnet i de forkerte hænder. Jeg har af og til mareridt, der inkluderer at tabe mine nøgler, når jeg så vågner panikslagen midt om natten, farer jeg op og leder og som regel ligger de hvor de plejer og skal ☺.Den invitation den lød da ellers spændende hahahaha.En god dag og weekend til dig.Knus

  7. Det er bare så surt når det sker men godt at du fandt dem. Invitationen var nok fra en der fandt torsdag aften lige så stille som dig hi hi Ha en dejlig fredag. KNUS♥

  8. Ak ja – hvad man ikke har i hovedet…Dælme træls, når nu du var kommet hjem. Men det var da godt, at nøglerne ikke var borte-borte :-)KH Gittemay

  9. Øv hvor irreterende, men du havde nok ikke fået sovet alligevel, hvis du ikke var kørt tilbage for at kigge efter nøglerne…..og godt at de ikke var væk….god fredag til dig…

Der er lukket for kommentarer.