Uniformer

I mange herrens år har min daglige uniform været cowboybukser med et eller andet bluseværk med lidt forskellige farver. Om sommeren nederdele, shorts eller kjoler.

Fuldstændigt i synk med min generation.

Makeup har været sådan noget jeg brugte til festlige lejligheder for at sætte lidt mere spræl på.

I mit nuværende job er jeg også altid i uniform. De allerfleste dage er det kedelige lange sorte slacks som hverken fremhæver det ene eller det andet. Firmaskjorte, også sort, med logo. Fornuftige sorte snørresko, som jeg kan holde ud at stå og gå i 10-14 timer.  Håret er sat, så godt som det nu lader sig gøre med de her korte totter, og jeg lægger en let makeup. Under skjorten bruger jeg BH med bøjler und alles, for at fremhæve det lidt der er og bare se en anelse feminin ud.

Jeg er meget bevidst om både makeup’en og pushup’en. Bevidst om at det udsender nogle signaler til mine, hovedsageligt mandlige, gæster. Bevidst om at de gerne vil have noget pænt at se på mens de hælder øl ned. Bevidst om at mange af dem bruger billedet af mig til diverse fantasifulde forestillinger.

Men uniformen  skaber faktisk også en afstand mellem “dem” og mig, fordi det udelukkende er en facade af mig de ser og DET er der faktisk ganske få af mine gæster der tænker på, men mig hjælper det.

Idag skal der være OLDBOYS aften, med billiard, dart og spisning. Derfor udskiftes dele af uniformen.

Jeg hopper i stram nederdel, tynde strømper (muligvis netstrømper) og de lange støvler.

Det handler om omsætning og glade gæster. Og selvom jeg ind imellem funderer over grænsen mellem denne måde at klæde sig på og rendyrket prostitution, er det stadig sådan jeg klæder mig.

I en erkendelse af at mit job  er at servere, at servicere, at samtale, at glæde øjet og, ikke mindst, at få de der mænd til at ville komme igen.

Billede 139

Bruger du uniform på dit job ? Og hvordan ser den ud ?

12 meninger om “Uniformer

  1. Skønt outfit, jeg glæder mig til at læse hvordan aftenen er gået. Efter jeg i sin tid sagde farvel til militæret, så har påklædningen været valgfri, men har dog måttet afpasses lidt efter omgivelserne ☺.Knus

  2. Hehe – jeg elsker kontrasten i bh'en :-). Jeg er dessverre hjemmeværende (ufør) så det blir ingen uniform på meg. I tidligere yrker har det vært litt både det ene og det andre. Fra servering til pleier – og så "uniformen" som biolog, da. Grønt og friluftslivsaktig :-).

  3. Ingen uniform – til gengæld står man jo hver eneste morgen og grubler over, hvad der skal hænges på kroppen i dag. Det var meget nemmere, da jeg arbejdede på et hospital og skulle have den hvide kittel på hver dag. Jeg glæder mig til at høre om din 'Old Boys'-aften – og om der var nogen, der fandt ud af, at du har en pink BH 😉

  4. Åh, sikke et skønt billede, Annette :-))Nu arbejder jeg jo ikke mere her fra i sommer, men vi fik tøjpenge i mit job og kunne vælge mellem tøj, der ikke var ret smart. Jeg købte gerne overtøj for pengene eller trøjer. Klem og rigtig god vagt – nu bliver du nødt til at fortælle os, hvordan det går i aften 🙂

  5. Ingen uniform – og jeg går i det tøj, som jeg også går i når jeg har fri. Uanset myterne, så er det altså ikke lægget nederdel, knold i nakken, sur mine, tykke strømpebukser og fornuftige sko – i hvert fald ikke på én gang 😉

  6. Jeg bruger heller ikke uniform i dag, men dengang jeg arbejdede som tjener, der bugte jeg uniform og den var virkelig et godt stakit til gæsten og jeg. HA' en god aften. 🙂

  7. Nej jeg bruger heller ikke uniform, og sikke en hottie du bliver i aften, og du er vel stor nok til at sige fra hvis de kommer for tæt på…..god fornøjelse…

  8. Ingen uniform på meg…men ser da fordeler med å ha det! Da slipper man å tenke "hva skal jeg ha på meg i dag"…Lykke til:)Klem fra meg:)

  9. Heller ingen uniform til mig men det må gøre det hele lidt lettere. De mandlige gæster har vel også fundet ud af hvor grænsen går hos dig! God arbejdsaften. KNUS

  10. Jeg er nok som deg i min uniform, sort tettsittende bukse med sort t-shirts som har restaurantens logo på. Ikke noe å rope hurra for, men nå er jeg da bare dær noen få timer pr uke så jeg har ikke tenkt så mye over det.Men ikke f….. om jeg kler meg i nettingstrømper på en OLDBOYS kveld,;) Ha en fin kveld. 😉

  11. Nej ingen form for uniform til mig.. men i mit tidligere arbejdsliv som klinikassistent i børnetandplejen, altså inden jeg konverterede til IT verdenen, var jeg kittel-uniformeret.. på mange måder var det enormt nemt, når man stod og skulle hurtigt ud af døren, aldrig tænke over hvad man tog på, bare man havde noget på.. 🙂 I dag kræver det lidt mere tankevirksomhed.. 🙂

Der er lukket for kommentarer.