25 hurtige om bøger

Inde hos Bente så jeg 25 hurtige om bøger, og her vil jeg også være med:

1. Din favoritbog i barndommen

Gunnar Jørgensen’s Flemming bøger. Jeg læste alle 10 bind om og om igen. Og som 12-årig blev det Johannes V. Jensen’s Den lange rejse.

2. Hvad læser du lige nu?

Lige nu læser jeg Julie af Anne Fortier. Det er bog der aldrig blev afbestilt i bogklubben og så kan jeg jo lige så godt læse den.l

3. Hvilke bøger har du reserveret på biblioteket i øjeblikket?

Ingen. Jeg er ikke så flink til at bruge biblioteket for tiden.

4. Dårlig bogvane?

Jeg sætter æselører i mine bøger, og jeg er NØDT til at eje gode bøger.

5. Hvilke bøger har du i øjeblikket lånt på biblioteket ?

Ingen

6. Har du en E-bogslæser?

Nej

7. Foretrækker du at læse en bog ad gangen eller flere på en gang?

Jeg har ofte gang i flere bøger ad gangen, men for tiden kun en.

8. Har dine læsevaner ændret sig, siden du begyndte at blogge?

Jeg læser nok lidt mindre end før.

9. Dårligste bog du har læst i år?

Døde prinsesser drømmer ikke, af Jens Høvsgaard.  Der er simpelthen for mange unødvendige ord i den bog, selvom emnet, trafficking, egentligt er spændende.

10. Bedste bog du har læst i år?

Ikke en bog, men tre. Kvinden i buret, Fasandræberne og Flaskepost fra P af Jussi Adler-Olsen, og jeg skal snarest muligt have købt den fjerde i serien.

11. Hvor ofte læser du udenfor dine favoritgenrer?

Uhyre sjældent, men når det sker er det oftest noget ikke-skønlitterært.

12. I hvilke genrer føler du dig bedst tilpas?

I skønlitteraturen, især velskrevne krimier.

13. Kan du læse i bussen?

Ja i bussen og i toget og i flyet. Beklageligvis ikke i min egen bil da det er mig der kører den.

14. Hvad er dit favritsted at læse?

Min sofa. Halvt liggende.

15. Hvad synes du om at låne bøger ud? Regler?

Hvis det er til venner/familie låner jeg bare ud. Hvis det er til mennesker jeg kun kender overfladisk skriver jeg ned i min kalender hvem, hvornår og hvilken bog. Ikke fordi jeg tror at de mennesker glemmer at bogen er min, men fordi JEG glemmer at jeg har lånt ud.

16. Laver du æselører i dine bøger?

Ja, men KUN i mine egne bøger.

17. Skriver du nogle gange i bogens margen?

Ja det er forekommet, men nok især i lærebøger…..og kun med blyant…..og kun i egne bøger.

18. I studierelaterede bøger?

Se nr. 17.

19. Hvad er dit favoritsprog at læse bøger på?

Dansk, svensk, norsk og engelsk. På de 4 sprog vil jeg allerhelst læse bogen på riginalsproget.

20. Hvad får dig til at elske en bog?

At jeg opsluges.

21. Hvad inspirerer dig til at anbefale en bog?

At jeg selv synes den er fantastisk.

22. Favoritgenrer?

Krimi. Helt klart krimi.

23. Genre du sjældent læser (men ønsker du gjorde oftere)?

Biografier og historiske romaner.

24. Favoritbiografi?

Arven fra min far, af Barack Obama.

25: Har du nogensinde læst en selvhjælpsbog ?

Tjaeh, hvis man kan kalde diverse lederværkstøjsbøger for selvhjælpsbøger, så har jeg. Ellers ikke.

7 meninger om “25 hurtige om bøger

  1. Herligt, at du også er med på boglegen.Det har været sjovt at læse både dine og andres svar – mange af dem har været temmelig enslydende (ikke negativt ment); specielt svaret på spørgsmål 8 😉

  2. Åhhh ja Jussi bøgerne har jeg til gode endnu, men det kommer det kommer.. 🙂 Uhhh ja Flemming bøgerne var et hit, og De 5, og Zorro bøgerne..

  3. Hej Annette, sjovt nok så har jeg aldrig læst Flemming bøgerne, har nok læst nogle andre bøger, kan bare ikke lige huske hvilke….Hav en god aften….Knus

  4. Spændende at læse om dit forhold til bøger. Jeg er også vild med Jussi Adler-Olsens. Har lige fået købt den nyeste Journal64 – den glæder jeg mig til at læse. Er også med på legen om 25 hurtige om bøger 🙂

Der er lukket for kommentarer.