Hvad er det nu lige sådan en hedder ?

Billede 078

Jeg fik denne smukke blomst i aftes af mine gæster, og da det egentligt går helt godt med de “grønne fingre” for tiden, vil jeg gerne lægge mig lidt i selen for at holde liv i den.

Aftenen var rigtig hyggelig og der blev snakket og grinet en masse og indtaget en del rødvin.

Nu er både køkken og stue bragt tilbage til rengjort og ryddet standard og jeg kan snart gøre mig klar til en ny arbejdsdag.

9 meninger om “Hvad er det nu lige sådan en hedder ?

  1. Og den vil også gerne sprayes med kalkfrit vand….HVER DAG…..ifølge en gartner der kom på besøg på værtshuset i aftes. Jeg forudser at den ikke får lang levetid her hos mig. Men nu vil jeg prøve følge alle de gode råd, og så må jeg bare håbe :-))

  2. Sikke en flot azalea du har fået, flot farve. Og som Ditte og Irene skriver, så må den slet ikke tørre ud. Og jeg har også hørt at det bedste er at fylde en spand elelr evt. vasken med vand og lade den stå og trække alt det vand den vil. Håber du kan holde liv i den, for så har du en flot blomst til jul :o) Held og Lykke og god weekend :o)

  3. Så lekker Azalea du har fått! Ser du har fått noen tips allerede. Og googler du finner du sikkert mange fler. Det eneste jeg vet er at den ikke skal tørke og at den godt kan settes ned i en bøtte og trekke vannet godt til seg. Lykke til!

  4. Jeg har en Azalea stående, som nu har overlevet halvanden måned, hvilket desværre er et særsyn her i huset :-(Teoretisk skal den have en del vand (må slet ikke tørre ud) og meget gerne blødt (=kogt) vand. Men jeg har, som sagt, normalt temmelig visne fingre…

  5. He he.. for en gangs skyld vidste jeg også hvad det var for en, så jeg konstaterer bare at Bente er en klog kvinde og hun har ret ;-))

  6. Øv jeg troede lige at jeg kunne blære mig med at vide hvad den hedder, men så var Bente hurtigere…Nåeh men godt at I har haft en hyggelig aften, og Azalea'en er flot…En god dag til dig…

Der er lukket for kommentarer.