Scener fra et værthus……

Der var julefrokost på værtshuset i går. 52 glade spisende og drikkende mennesker og en hjælper bag baren til mig.

Jeg var egentligt lidt bekymret for den hjælp, for det er ikke altid nemmere at være 2….især da når den anden ikke er een man er vant til at arbejde sammen med…..men det gik forrygende og jeg “fik lov” til at være boss i min bar og AL afregning skete direkte til mig. Derfor var der heller ingen UPS’er da regnskabet kunne gøres op efter kl. 03:00 i nat.

Aftenen var vældigt travl og meget meget sjov. Øl og drinks blev serveret i stride strømme, musikken blev leveret af “husorkestret”, som efterhånden har spillet til en del fester på stedet.

Afslutningsvis fik jeg et beklageligt eksempel på dårlig adfærd. Een af mine gæster manglede sin jakke da han skulle gå hjem. En jakke som var fyldt med mobiltelefoner og nøgler. Gode dyr var rådne, for hvordan sender man sådan en stanghamrende beruset herre på gaden i skjorteærmer og en 440 hestes brandert ??

Det lykkedes at få vækket en svigerinde til den berusede, som havde en nøgle + en chauffør der kunne køre og endeligt kunne jeg låse døren indefra og begynde på oprydning, opvask og optælling og konstatere at den julefrokost medførte min bedste omsætning til dato.

Halv fire i morges skrabede jeg øsen ren for sne og trillede af fedtede snedækkede veje til Roskilde, lækkerfodrede grislingerne, drak et tiltrængt glas rødvin, pustede ud og havde planer om at sove længe længe længe.

Helt sådan gik det ikke, men så stod der lækker brunch på programmet i et par timer, en tur i byen og nu har jeg lige set Old Boys, en superglad og dejlig film….

Grislingerne hygger i buret og fortæller tydeligt hvad de kan lide og ikke kan lide…..

Gulerødder og asparges er YT, derimod er persille, broccoli, agurk, salat, æble og julesalat IN. Der er indledt veritabel jagt på et fornuftigt foder inklusive c-vitamin til dem af den tørre slags, men det er en helt anden historie som kommer en anden dag.

