Julesang

Rundt om på forskellige blogge dukker favorit julepynt og favorit julesange op.

Pynten lader vente på sig her i mit lille hjem, men en favoritsang vil jeg bidrage med.

Uden denne ingen jul !!!

Juletræet med sin pynt
venter på, vi får begyndt.
Aldrig har det vær’t så grønt,
aldrig har det vær’t så kønt.
Og fra selve himlen gled
vist den store stjerne ned.

Hjerter klippet med en saks
af den fingernemme slags,
kræmmerhus med krøllet hank,
som så let får en skavank,
kurve, kugler, fugle, flag,
op og ned og for og bag …

Når de mange fine ting
hænger roligt rundt omkring,
og når alle lys er tændt,
og her lugter brunt og brændt,
er det som en sommerdag
dér, hvor træet kommer fra.

Alle vegne ud og ind
glimrer edderkoppespind …
mon der ikke bor en spurv
her i denne lille kurv?
Kræmmerhus med nødder i
er grangiv’lig kogleri.

Juletræet på besøg
hilser os fra eg og bøg
med besked derude fra,
at det lysner dag for dag,
og at solen fra sit skjul
ønsker os en glæd’lig jul.

tekst: Mogens Lorentzen

Musik: Egil Harder

Kedelig mandag ??

Jeg roder med de der småting som ind imellem optager lidt rigeligt tid……

Videoredigering f.eks…….

Er der nogen af jer der kender til Quicktimeplayer ??  Jeg har opgraderet til pro-udgaven med det forfængelige håb at jeg så vil kunne redigere de små videoklip jeg ind imellem tager med kameraet…..So far ser det ud til at jeg har smidt de 229 kroner ud til absolut ingenting.

Og hvad med Google Earth ?? Siden lukker ned lige så hastigt jeg åbner den med en fejlmeddelelse…irriterende men ikke livsvigtigt.

Og hvorfor i himlens navn har PhotoScape overtaget mine billeder således at et billede ALTID åbnes i Photoscape og ikke Microsoft Office Picture Mannager ??

Jeg prøver at tage mig sammen til at komme ud i verden….Det er jo lyst og solen skinner, og undskyldninger har jeg sådan set ingen af…..og der er faktisk ting og sager jeg skal have købt. Her er bare så hyggeligt, her indendøre.  Og ting og sager, altså……

2011 kalenderen er sat op på køkkenlågen…..Afskyelig reklame-spiral-kalender som jeg har fået forærende, nu hvor jeg ikke længere har en fagforvirring som bruger masser af kroner på at sende nye kalendere ud til medlemmerne, er camoufleret med egne billeder så den er til at holde ud at se på.

Ind imellem alle disse enormt vigtige opgaver reflekterer jeg lidt over dette og hint;

hvorfor der pludseligt kan opstå et behov for een at flette tæer med

hvorfor venskaber kommer og går

hvorfor jeg elsker sneen men ikke rigtigt er i julestemning

hvorfor hvorfor dit og hvorfor dat………….

Men sådan set gør jeg ingen skade ved at bruge/misbruge sådan en kedelig mandag med absolut småbitte ting og sager som lige så gerne kunne gøres på et hvilket som helst andet tidspunkt. Så jeg hygger videre og når nok de der udendørs ting. På et tidspunkt.

Billede 147