Kedelig mandag ??

Jeg roder med de der småting som ind imellem optager lidt rigeligt tid……

Videoredigering f.eks…….

Er der nogen af jer der kender til Quicktimeplayer ??  Jeg har opgraderet til pro-udgaven med det forfængelige håb at jeg så vil kunne redigere de små videoklip jeg ind imellem tager med kameraet…..So far ser det ud til at jeg har smidt de 229 kroner ud til absolut ingenting.

Og hvad med Google Earth ?? Siden lukker ned lige så hastigt jeg åbner den med en fejlmeddelelse…irriterende men ikke livsvigtigt.

Og hvorfor i himlens navn har PhotoScape overtaget mine billeder således at et billede ALTID åbnes i Photoscape og ikke Microsoft Office Picture Mannager ??

Jeg prøver at tage mig sammen til at komme ud i verden….Det er jo lyst og solen skinner, og undskyldninger har jeg sådan set ingen af…..og der er faktisk ting og sager jeg skal have købt. Her er bare så hyggeligt, her indendøre.  Og ting og sager, altså……

2011 kalenderen er sat op på køkkenlågen…..Afskyelig reklame-spiral-kalender som jeg har fået forærende, nu hvor jeg ikke længere har en fagforvirring som bruger masser af kroner på at sende nye kalendere ud til medlemmerne, er camoufleret med egne billeder så den er til at holde ud at se på.

Ind imellem alle disse enormt vigtige opgaver reflekterer jeg lidt over dette og hint;

hvorfor der pludseligt kan opstå et behov for een at flette tæer med

hvorfor venskaber kommer og går

hvorfor jeg elsker sneen men ikke rigtigt er i julestemning

hvorfor hvorfor dit og hvorfor dat………….

Men sådan set gør jeg ingen skade ved at bruge/misbruge sådan en kedelig mandag med absolut småbitte ting og sager som lige så gerne kunne gøres på et hvilket som helst andet tidspunkt. Så jeg hygger videre og når nok de der udendørs ting. På et tidspunkt.

Billede 147

7 meninger om “Kedelig mandag ??

  1. Jeg kan se at Catarina har budt ind med nogle svar du kan bruge.. :-)Ja nogle dage er der tid til eftertænksomhed, og andre dage buldrer virkeligheden afsted, egentlig dejligt at begge muligheder er der.. 🙂

  2. @Annemarie….Ja det kan da godt være nissen der er på spil. Måske jeg alligevel skal se at finde lidt julepynt frem :-))@Catarina…Tak for din hjælp, som afgør een vigtig beslutning for mig. Jeg er nødt til at købe windows7…Live video fungerer nemlig ikke sammen med xp…Altid godt at vide hvad man skal bruge små 1000 kroner ekstra på …. Og du har helt ret; jeg er ikke det fjerneste ked af det. Bare eftertænksom…. knus

  3. Træls når tingene driller, men der som regel en løsning. :)1) Quicktimeplayer=pengene ud af vinduet. Jeg bruger selv Windows Live Movie Maker som er gratis eller VideoPad Video Editor som kostede lidt.2) Google Eart – jeg bruger kun den online udgave og har den derved ikke instaleret på min PC, den lukker nemlig aldrig ned. :)3) Næste gang du vil åbne et billede så højre klik på det og vælg den der hedder 'Åben med' og vælg den der hedder 'Vælg standardprogran' så kan du vælge hvilket program du vil have der skal åbne dine billeder. :)Jeg har heller ikke været ude i dag, og agter det heller ikke, så jeg nøjes med at nyde solen her inde fra og ved du hvad… det er faktisk rigtigt dejligt, for her er varmt. ;)Jeg har heldigvis også en fagforening som har valgt at spare pengene på en kalender og det er jeg glad for. Til gængæld får vi en A5 fra vores forsikringsselskab og den er fin nok som overblikskalender. Ellers bruger jeg altid Google Kalender, da den automatisk synkronisere sig med min telefon. :)Nogle gange er det bare dejligt at reflektere over livet, men nogle gange skal man også lade det ligge hvis det gør én ked af det, det tror jeg dog ikke dine reflektioner gør. ;)Du må ha' en rigtig god dag. Knus herfra. 🙂

  4. Lyder som en rigtig mandag, godt at du kan blive hjemme og nusse rundt som du har lyst til.Men irreterende at tingene driller..Mon det er nissen der er på spil ?…Knus til dig..;-D

Der er lukket for kommentarer.