Julesmåkager !!!

Hva’ så mor….hvornår har du egentligt tænkt dig at bage julesmåkager i år ?

spørgsmål
Sådan ringede ældste engang i slutningen af sidste måned. Rigtigt godt spørgsmål, faktisk, for det er snart en del år siden jeg sidst har bagt en eneste julesmåkage!!!
Men han syntes altså at det kunne være superhyggeligt hvis vi lige lavede en julesmåkagebagedag  – meget gerne sammen med Louise (ex’ens datter) hvis hun altså gad (og DET gider hun), så det gør vi selvfølgeligt. Og en sammenligning af kalendere, vagtplaner for mig vedkommende, byture for hans vedkommende og hvornår er Louise egentlig hos sin far, gjorde at der kun er på lørdag ledig til den slags juleagtige husmoderlige udfoldelser.
Jeg har suverænt bestemt hvilke småkager der skal bages og senere smutter jeg ud og køber mel i uhørte mængder, bagepapir. smør/margarine, diverse krydderier og bagepapir. Sådan noget dej skal jo ligge koldt i mindst eet døgn og jeg skal arbejde både torsdag og fredag, så deeeeet………
Vi skal bage kokoskranse, jødekager og pebernødder (så ved du det Nikolaj, hvis lige læser med)…… Og det bliver helt sikkert hyggeligt og sjovt og jeg er glad for at have fået den opfordring til at bage lidt jul igen.

8 meninger om “Julesmåkager !!!

  1. Det lyder hyggeligt, og jo det kan godt være svært at få samlet tropperne…Småkager springer jeg over, men vil forsøge med lidt mere konfekt…God dag til dig..:-D

  2. Ihhh hvor lyder det hyggeligt.. Jeg må indrømme at småkagebagning ikke er kernekompetence områder i Bymarken, vi får dem leveret fra sønderjylland.. 🙂 Knus

Der er lukket for kommentarer.