Værtshusparlør #1

Lidt eksempler på en del af det sprog jeg har lært de seneste måneder:

Kan jeg lige få en ren kattebakke  =   må jeg bede om et rent askebæger

At vande kamelerne  =  sørge for en stribe friske øl

En skudsikker  =  danskvand med eller uden citrus (hvis der skal køres mere bil den dag)

Ham/hun har vi ikke været heldige med  =  tæt på uforbeholden kærlighed

Hvilke cigaretter har du?  =  få servitrussen til at rende frem og tilbage

Fløjt i en billiardkegle  =  Kom straks og opfyld vores behov for en ny omgang ved billiardbordet

Jeg gi’r en bajer til musikken =  gider du skrue lidt op for radioen for jeg er helt pjattet med den sang

Et sæt  =  en øl og en lille skarp

En fra bæltet  =  en underberg

En mavevenlig  =  en fra den varme kasse

Hvad skal det koste at blive smidt ud herfra  =  vil du være sød at gøre min regning op så jeg kan betale og vralte hjem

Du mit livs ukronede dronning  =  du er meget sød og jeg respekterer dig

Lad være at krydse vejen i mørke  =  du har en regning liggende og jeg vil ikke risikere at du går ud og bliver kørt over

Må jeg bede om en sekser  =  jeg vil gerne have friske isterninger

Småkage  =  en på lampen

Patchanka  =  vild planlagt drukfest

Influenza =  tømmermænd (kureres bedst med flere øl)

At tale serbokroatisk/russisk/oldgræsk  =  vil du venligst bede mig fedte hjem til mig selv

Billede 073

billedet er fra jubilæumsfesten….

Jeg hader at fryse

Og frosset har jeg. Hele aftenen. Næsten ingen varme, næsten ingen gæster og dermed intet at løbe hurtigt efter. Nu har jeg siddet hjemme ½ times tid er så småt holdt op med sitre og kan tænke på aftenens virkeligt varme oplevelse, som den eneste!

Een af vores gæster havde et meget stort stykke friskrøget østersølaks med til deling mellem Chef, kollega og yours truly……med et ønske om en glædelig jul og et tak for god betjening året igennem.

Når kollega næste gang møder på vagt, medbringer han de proffesionelle kokkeknive og skærer lækre bløde delevenlige skiver til os alle 3. Og så kan man bare se frem til et stykke godt brød med røget laks og røræg. MUMS.