Julestemning

Sneen udenfor bidrager jo voldsomt til julestemningen, men her indenfor har det været småt med det i år. 4 adventslys er det blevet til, men ellers har julekassen fået lov at blive stående hvor den står og har stået siden sidst i januar.

Når dagens vagt, som jeg forventer bliver kort, er forbi i aften, ser jeg frem til en slags juleferie, for der en kun een arbejdsdag i næste uge. Og så skal der nok findes bare lidt julepynt frem, og jeg kan passende starte med ham her, som jeg fik i fredags af en god ven ….Billede 006

……..sammen med 3 flasker god Amarone, som vennen har fået tilsendt af een eller anden ukendt. Vi joker lidt med at det MÅ være nogen der ikke kender ham,. og derfor ikke ved at lige præcis hos ham, er Amarone ikke noget hit. Men jeg klager ikke, for jeg har fået vinen og glæder mig til at servere Amarone til anden juleaften. Min ældste sætter nemlig lige så stor pris på Amarone som jeg……Billede

10 meninger om “Julestemning

  1. Ja, jeg er bestemt også med på Amarone sammen med en andesteg – og hvis din ven skulle få flere flasker til overs, har jeg et rigtig godt forslag til, hvor han kan henvende sig 😉 Jeg så lige Camilla Plums fond til andesovs – det skal jeg prøve på fredag – den lød ovenud fantastisk…

  2. Amarone og and lyder som en perfekt kombination.. 🙂 Rigtig god juleferie, du må da også snart trænge, efter en arbejdsom december.. Knus til dig.

  3. Her er vi også store fans af Amarone 🙂 Det lyder vel nok dejligt, at du nu snart kan holde juleferie! Ja, lidt pynt må der til og sikke et herligt rensdyr du har – vi er faktisk slet ikke begyndt at pynte endnu.Klem og ha' en dejlig søndag!

  4. Så dur det ikke, at vi bor sammen.Næh må jeg så bede om anjoe, for hun drikker ikke rødvin. Det var jeg glad for, da jeg fyldte 50. Skolemesteren blev nemlig begavet med ca. 80 flasker ;-D

  5. Du fortjener virkelig juleferie:) And høres fortreffelig ut, har aldri smakt det.Litt julepynt må du vel finne fram..Ang. reinsdyrsteken, tilbehør vi bruker er potet, asparges, gulerøtter og rosenkål. Sausen lager jeg av kraften som steken blir kokt i…den er nydelig:)And har jeg aldri sett i en butikk her….Nyt søndagen, klem fra meg:)

  6. Det lyder skønt med juleferie 🙂 Vi drikker også rødvin til anden juleaften. Men hvad der er rigtigt og forkert ved jeg ikke 😛 Rigtig god 4 søndag i advent 🙂

  7. Aii hvor dejligt at du snart kan holde en slags juleferie. 🙂 Jeg kan også vild Amarone, men jeg drikker den ikke juleaften, for rødvin og andesteg passer ikke sammen her. 🙂 Her drikkes der øl til den fede julemad – men der er vi jo nok forskellige – lige så forskellige som vi er mennesker i landet. ;)Ha' en skøn 4. søndag i advent. :)Knus

  8. Man kan vel også godt jule uden at knalde en masse pynt op, lidt har vel også ret…Og det er en fin elg du har fået..Rødvinen snakker jeg ikke med om, jeg er jo et ølmenneske…Knus til dig..;-D

Der er lukket for kommentarer.