En til mig …..

IMG

…….. og een til Chef  🙂

Nu’ det jul igen og nu’ det jul igen…..

…..eller lige om straks i alle fald!!!

Med dødsforagt kastede jeg mig ud på gaderne i øsen, for at købe hø og spåner til grislingerne, julegaver,  julemad og grønne sager, også til grislingerne.

Fra mit hjem til Maxi Zoo tog det 25 minutter (der er tre komma 3 kilometer derud). Kæledyrene skal åbenbart have kronede dage til jul, for køen var på mere end 10 mennesker!!

Fra Maxi Zoo til Ro’s Torv tog det 18 (atten !!!) minutter (der er tohundredeni meter mellem de 2 steder).

Men nu mangler jeg kun een enkelt julegave og ALT det andet er i hus.

And, svedsker, æbler, kartofler,fløde, rødkål, kirsebærsovs, portvin, masser af grønt til grislingerne, marcipan, overtrækschokolade og figner…….venter pænt i køkkenet på at det skal blive den 24. december.

Noget af det skal dog ikke vente helt så længe.

Hakkede figner ligger og søpper i cognac, paranødder er hakket groft, og om nogle timer skal det æltes ind i marcipan, formes til træstammer og pensles med god chokolade……

Billede 010

Turen hjem var forresten ren skøjtebane og jeg er glad for at jeg ved bare en smule om at dreje kontra !!!!!