Sygdom

Jeg kan jo læse her i bloglandia at rigtigt mange er eller har været syge. Så syge at de må holde sengen eller sofaen støttet af bløde tæpper, varme drikke og underholdning fra bøger, film eller fugle.

Jeg har bare mistet stemmen og har hverken feber eller løbende snot og kan dermed sagtens knappe bajere op og smile og være glad. Og det er faktisk ret heldigt, for både kollega og hans søde kone (som ind imellem afløser på værtshuset) har måttet overgive sig til dynerne og feberhelvedet.

For Chef betød det at den planlagte friformiddag i går ikke blev til noget, og for mig betyder det at jeg også snupper torsdag aften bag baren.

Det gør ikke spor. Aftnerne er på ingen måde stressende for tiden. Der kommer næsten ingen gæster og de sidste 2 aftner har jeg siddet i øsen med næsen hjemad i god tid før midnat.

Min nytårsaften skal holdes ualmindeligt afdæmpet, for klokken 14 dagen efter går det igen løs bag baren, og “man” har åbenbart tradition for at drikke hinanden godt nytår til  den 1. januar mens der spises svensk pølseret og solæg. Sidstnævnte er jeg ikke helt sikker på hvad egentligt er, men har hørt at det indebærer meget kogte æg lagt i edike og noget med cayennepeber og stærk sennep når de spises.

Iøvrigt er stilheden på værtshuset ret velkommen for tiden. Vi snakker mest om død og begravelser. Endnu en begravelse skal foregå i næste uge, og mange mennesker er påvirkede heraf. I det halve år jeg har været ansat har vi samlet til 7 bårebuketter. Det siges ofte at dødsfald kommer i bølger af 3. Hos ser det ud som om vi skal gange med 3 !!! Spørgsmålet er så hvem de sidste 2 bliver……………….

10 meninger om “Sygdom

  1. Dejligt at du er sluppet for feber og andet træls sygdom.. Solæg er en fantastisk sønderjydsk tradition, som har været en fast del af nytårs"maden" for os i mange år.. Og de smager super, hvis de er lavet rigtigt.

  2. Heisann, uff — nys! — så mange begravelser. Her herjer forkjølelsen fremdeles, men jeg har det akkurat som deg: ingen feber ;:OD)Håper det gjenspeiler alder og naturlig avgang….ellers er jo dette en vanskelig tid å komme igjennom for mange.Ha eller en fin romjuls tid, så fortsetter vi den gode tonen inn i det nye året….Store klemmer fra me!

  3. Trist med stemmen, håber at den snart kommer igen. Godt at du ikke skal bruge stemmen at åbne øl med eller tage imod bestillinger;-)Jeg har fået solæg 2 gange, spændende og meget specielt. Det var nede hos svigermor i Vojens;-)God arbejdslyst, lone.g

  4. Det lyder som om du er godt hærdet, og det er jo ikke så ringe, selvom det er irriterende ikke at have nogen stemme. Jeg har heldigvis heller ikke været under dynen p.g.a. sygdom.

  5. Du er bare en sej kvinde 🙂 Det lyder som om solæg kan få stemmen frem igen selv hos en hårdt angrebet som dig 😉 Håber du slipper med at miste stemmen… og du må da helst heller ikke miste flere kunder… det lyder lidt voldsomt, det du skriver her om begravelser.

  6. Sikke noget med ingen stemme, men det er da bedre end total sygemelding og nedrullede gardiner. Jeg krydser fingre for, at det bliver ved det (det kan da være slemt nok), men det er der måske en chance for – for det var da, hvad der skete med mig. Til gengæld var jeg hæs som en ravn i ugevis… 😉

  7. Godt det ikke er værre men alligevel irriterende. Hvis du er på nettet kan du så ikke chekke din mail så vi kan skrive sammen. Har et par spørgsmål!

  8. Ja krydser finger for, at jeg kan krybe uden om sygdom – der er rigtig mange der er ramt ligenu.Det er da fantastisk som du bare står på benene – på trods.Altid trist når nogen går bort – det efterlader altid et tomrum. Ha en god Nytårsaften Annette 🙂

Der er lukket for kommentarer.