Om forkølelser, gode råd og filmanmeldelse

Hos Madame spørges i dag efter gode råd mod forkølelser.

Jeg får ind imellem rigtigt gode ideer til en sundere livsstil. At spise grød om morgenen for eksempel.

Det holder meget sjældent i ret lang tid ad gangen.

Een ting har jeg alligevel taget til mig og det er min friskpressede appelsinsaft, som jeg UDEN UNDTAGELSE har fået hver eneste morgen siden den 26. august. Og hurra for bloggen, for hvordan i himlens navn havde jeg været i stand til at huske det uden den !!!!!

Jeg har endda jaget ex’en ud for at købe appelsiner til mig en dag jeg stod på jobbet og kom i tanke om at jeg havde glemt at købe.

Det er samtidigt det første efterår i mands minde jeg er kommet igennem uden en egentlig forkølelse. Jo da, mine bihuler er lidt tætte ind imellem MEN jeg har ikke været lagt ned endnu, og regner heller ikke med at blive det.

Der står derfor altid appelsiner på min dosmerseddel.

_________________________________

Jeg så jo Mænd der hader kvinder i nat. Og sikke en anderledes oplevelse at se den forlængede udgave end den jeg så i biffen.

Nogle af de, i følge mig, meget væsentlige ting jeg manglede i biografudgaven er kommet med på denne DVDversion. De af jer der har set filmen i biffen bør simpelthen se denne version.

Og nok om det. Nu vil jeg ud i lyset og luften. Skal blandt andet købe appelsiner :-))

Billede 001

12 meninger om “Om forkølelser, gode råd og filmanmeldelse

1. @Annemarie….og det gode er at jeg aldrig ved om morgendrikken er sur eller sød :-))@Runa….Det tror jeg på :-))@Rimkoger…Det var sødt lille digt. Tak for det :-))@by Lotte…Det lyder også meget meget sundt, men sådan en omgang ville jeg ikke kunne være vedholdende med. Jeg klarer at presse min appelsin hver dag :-))@Ellen….Jeg tror slet ikke jeg har panodil i huset for tiden.Og du har ret. Der går sport i ikke at have nogle sygedage :-))@Berliner…Appelsiner skader ihvertfald ikke. Vedr. filmen så er der oplysninger med som JEG manglede i den korte udgave af filmen :-))@Inge…Ingen tvivl om at psyke og sundhed hører uløseligt sammen og at det vigtigste er at få styr på stress og den slags. Når det så er klaret tror jeg egentligt det er ligegyldigt om det er appelsiner, citroner eller grapefrugter. Bare det er noget man kan lide :-))@Bente….Det slemme ved filmatiseringer er jo at alle os der har læst bogen, sidder med en lille instruktør i maven og lige præcist ved hvordan den skal skæres. Jeg nyder den forlængede udgave for JEG får noget af det med jeg manglede fra bøgerne :-))@intetnytundersolen…Velbekomme :-))@Madame….Jeg tror du vil nyde den længere udgave, jeg må dog advare….Film nr 2 er forlænget med hele 56 minutter :-))@Mia….Jeg ville ønske jeg også kunne holde fast i min müsligrød om morgenen for det er sådan en god start på dagen :-))

2. Jeg begyndte også at presse appelsinsaft i sommer og er holdt ved lige siden. Det er mit bidrag til morgenmaden, mens min rare mand toaster brød og laver havregrød (det kan jeg faktisk godt lide, så det er ikke KUN for at være sund… 😉 )

3. Tak for anbefalingen af den lange version af filmen – det lyder rigtig godt! Vi var begejstrede for den korte version, så jeg har store forventninger :-)Det er en god idé med appelsinerne! Min mormor var af den gamle skole og mente, at en C-vitaminpille kunne holde forkølelser på afstand, men jeg tror, at den naturlige form er endnu bedre. Klem og en rigtig go' tirsdag, Annette :O)

4. En lang udgave af Mænd, der hader kvinder? Den har jeg slet ikke hørt om. Men jeg er nu heller ikke sikker på, at jeg behøver at se den ;-).Det, jeg syntes var fedt ved biografudgaven, var netop, at der var skåret så meget af det overflødige 'fedt' væk fra romanen (det, en god redaktør burde have skåret ud). Men … godt, du hyggede dig!Og … godt nytår.

5. ½ grapefrugt hver eneste morgen året rundt, har i mange år været en fast bestanddel af min morgenmad.. og det er jo igen C-vitaminerne der gør forskellen.. Det største problem er, at jeg er meget mere modtagelig for sygdom, når jeg er presset og stresset, og hænger bagefter hele vejen, så C-vitamin alene gør det overhovedet ikke. Når jeg ikke er presset hårdt af 100 ting jeg ikke når, af forventninger og krav, oplever jeg yderst sjældent sygdom.. Såhhh måske hjælper C-vitaminerne lidt, men en sund balance i krop og sjæl er væsentlig vigtigere, hvis du spørger mig… 🙂

6. Lyder altså godt med dine appelsiner. Måske jeg skulle til at prøve det, men jeg har også meget svært ved at blive ved med sådan noget. Et stykke tid går det godt und dann…Og tak for tippet til dilm. Jeg vidste ikke at den findes i ekstra lang udgave. Den må jeg have fingrene i. Elsker de film (bøger)!

7. Naturlige C-vitaminer udfører naturlige mirakler 🙂 Avokadoer og citroner er heller ikke så ringe endda 🙂 Jeg har haft fire sygedage siden 2000; indrømmer dog blankt, at jeg nok er troppet op et par gange, hvor jeg burde have passet min seng, men der går lidt sport i at have så få sygedage som muligt 😉 Jeg bruger ikke nogen former for kosttilskud, eller vitaminpiller, men synes, at Panodil Hot er en god opfindelse…

8. Jeg har i mange år taget 2 glas med limejuice. 1 lime skæres i halve, den ene halve skrællles, derefter kommes den hele lime i en blender med 2 glas vand 1 skefuld sukker, det hele blentes, sis og drikkes straks, ellers bliver det bitter.Jeg spiser også meget hvidløg og ingefær og 7-9-13 så klare jeg igennem uden sygdom.

9. En appelsin i turbanener som bekendt en gave.Sender du den ned i din mave,fryder den først ganen.Dog er der et eneste minus,som er et megaplus:Forkølelsesvirusen bliver gnaven

10. Ja dit råd er slet ikke så tosset – jeg prøvede det jo da jeg lå underdrejet – men sikkert en god ide, at forbygge frem for, at helbrede 🙂 – god dag derude i lyset:-)

Der er lukket for kommentarer.