Et spørgsmål om planlægning

Det er jo ingen hemmelighed at jeg runder et skarpt hjørne til foråret.

Jeg syns egentligt der er længe til, men omvendt går små 4 måneder jo rimeligt hurtigt.

Nogle mennesker skal inviteres til noget mad af en slags, og selvom det ikke er særligt mange kan  min 44 kvadratmeter bolig trods alt ikke fungere som fejringslokalitet.

Der er et festlokale i naboblokken og det kan lejes, bare ikke lige i maj måned!!  Fandt jeg ud af i går. Og jeg mente ellers selv, at jeg var ude i sygelig tidlig planlægning. Det var jeg så ikke!! Men nu er lokalet book’et og jeg når at være 50 i en måned inden festen skal  holdes.

Det er vanskeligt  en udfordring med sådan en festmenu. Jeg vil gerne servere noget af det jeg selv allerbedst kan lide og vil formentligt lave det allermeste selv. Buffet, tænker jeg. Og det kommer til at kræve nogle feriedage.

Det er en STOR udfordring at beslutte hvem der skal inviteres og hvem der ikke skal.  Jeg kunne nemt komme op på omkring 100. Ikke fordi de findes i hverken familie eller omgangskreds, men rigtigt mange af mine søde faste gæster ville i den grad pifte en fest op.

Det HAR jeg indset ikke går. Der må og skal trækkes en streg i sandet. Og løsningen har jeg også fundet.

På min fødselsdag skal jeg arbejde og CHEF har meget sødt sagt at jeg da bare kan holde fri. Jeg går nu på arbejde og fejrer mig selv sammen med mine gæster, masser af øl (og en taxa hjem) og en kæmpe gryde fuld af gode wienerpølser.

Og på selve dagen er alle selvfølgeligt velkomne på Kaninen…

20 meninger om “Et spørgsmål om planlægning

  1. Hmmmm…. wow! Da du skrev, at du ville runde et skarpt hjørne, så tænkte jeg, at du blev nok 40 lige som mig selv. Jeg blev faktisk lidt forbavset, da jeg læste, at du blev 50…… det kan man i hvert fald ikke se på dig! 😀

  2. Kære AnnetteDet lyder som en god planlægning mht din fødselsdag. Der skal nok blive sjov og ballade på Kaninen;-)Hilsen lone.g

  3. @Donald….Overvejelserne er som sådan slut vedr. fejringen. Nu handler det om menuplaner og hvilke gæster osv :-))@Bente…Lige i disse dage var lokalet klart det vigtigste og det er på plads :-))@Ellen…Ork ja, der kommer sikkert mange flere pip herfra om den begivenhed. Og ja, jeg har verdens bedste chef. Og ja da, på Kaninen er der altid plads til et par stykker mere og datoen melder jeg ud senere:-))@Ditte….Næeh dog, fylder du rundt i år ?? Selvfølgelig kan du ikke stå med stor fest med barnebarnet lige ved at ankomme…og juni er da en god måned at feste i :-))

  4. Det var da ærgerligt med festlokalet 😦 men til gengæld bliver du så fejret to gange; hvilket er helt rimeligt når du runder de halvt hundrede 😉 Jeg runder også (lidt mere end du) om bare tre uger! Der er absolut ingen planer lagt, for fire dage før er barnebarnets ankomst annonceret. Men mon ikke jeg og manden tager ud og spiser? Og så må der festes ordentligt i juni, for der har vi også sølvbryllup 🙂

  5. Uanset hvad du finder ud af, er jeg sikker på, du får en pragtfuld dag, som vi måske kommer til at høre lidt nærmere om inden da? Og meget efter… ;-)Og så har du da en ualmindelig flink chef 😉 Vi mangler bare lige en dato – er der virkelig plads til os alle sammen på Kaninen?

  6. Uha ja, det tager hurtigt meget tid at planlægge sådan en fødselsdag! Men det lyder, som om du har taget de første solide skridt 😉

  7. Noe feil med innlegget over her 🙂 kommer ikke fram som Renates Skrik men fruen 😉 Ja ja det er meg som prøver og sende et svar hos deg ;);)

  8. Dette høres jo spennende ut 😉 Og feire på din arbeidsplass får jo gjestene til og føle seg nærmere deg på en måte ;)Tror dette kan bli en super feiring ;)Og mai er en flott måned :)Du må ha en super feiring,og skulle galskapen treffe meg,så dukker jeg opp på en pølse eller to hi hi ;)Mange klemmer fra meg til deg,takker for mange gode ord inne hos meg 😉

  9. Det lyder spændende! jeg kan godt forstå at der er mange overvejelser. Jeg har ikke holdt min 64 (det er ellers også en slags rundt) fordi jeg stadig overvejer … pas på med det!

  10. @Catarina…Ja jeg skal da helst holde mig vågen lige så længe som gæsterne :-))@Belladotta…Du skal være så velkommen. Datoen melder jeg ud lidt tættere på :-))@Laura…Og med fødselsdag i maj og fest i juni bliver det tæt på perfekt :-))@Kisser…Ja jeg tror det kommer til at fungere :-))@Madame….Det vil da bare være dejligt :-))@Guri…Ja det bliver moro, og med god planlægning når jeg sikkert det jeg skal :-))@Anjoe…Nemlig :-))

  11. Selv om du er ude i tide, så er det vel almindeligt kendt, at de dage som ligger lige op til en fest, alligevel bliver travle. Lav endelig mad du selv kan lide, så er chancen for at andre også syntes at det er godt, tilstede. Jeg håber at sneen er væk til den tid. og at solen vil skinne fra en skyfri himmel, men mon ikke.

  12. Mai er vel den måneden de fleste arrangerer konfirmasjoner, så da trenger det vel ikke bli så enkelt med lokale:) Men det er morsom planlegging dette da Annette:) Du har noe å se fram til:)Ha en torsdag videre, klem fra meg:)

  13. Rigtig god fornøjelse med fest og festplanlægning. Jeg er sikker på, at en hel masse mennesker fejre dig og det skarpe hjørne når dagen kommer. Og lige bortset fra alle konfirmationerne, så er maj måned en skøn måned at holde fødselsdag 🙂

  14. Ja maj måned er jo konfirmationsmåned så uanset om du havde været ude et år før, så havde der højst savnsynligt allerede været optaget. :)Jeg tror at det er en rigtig god løsning du har fundet på. Helt sikkert én som alle synes er rigtig god. Men du får altså travlt hvis du skal lave al maden selv også selvom det er buffet – du skal jo også nyde festen. :)Ha' en skøn dag. Klem. 🙂

Der er lukket for kommentarer.