Av av

Min ryg gør ondt. Helt præcist den allernederste del på højre side.

Og jeg ved godt hvad det er.

Det er korsbenet der skaber sig og er hoppet et par milimeter ud af balance. Det er hamrende irriterende og den eneste kur er en tur op til mirakelmager Jørn, som jeg ved kan sætte det på plads.

korsben bækken

Skaden opstod om natten i forbindelse med decemberorkanen i 1999. Jeg arbejdede på en boinstitution i Sorø og havde aftenvagten da det hele brød løs. Mine 2 kolleger boede lokalt og blev sendt hjem inden tagsten og træer begyndte at flyve frit i luften, og da det under alle omstændigheder ville være uansvarligt at af mig at køre hjem og nattevagten ikke ville kunne frem, blev jeg.

Beboerne var utrygge og nervøse og jeg samlede dem i spisestuen til varm kakao, småkager og tændte stearinlys. Midt på natten, smtidigt med at strømmen forsvandt i i byen, ville en af damerne i sin seng på 1. sal og det gik også fint at komme derop lige indtil sidste trappetrin. Damen begyndte at svaje og jeg træder et skridt ned for at stå bedre fast hvis hun skulle falde. Det ene skridt, kombineret med træthed og ekstra årvågenhed, kom til at koste mange måneders sygemelding og genoptræning.

Ind imellem i årenes løb har jeg mærket lidt til det korsben og 2 gange før har det været nødvendigt at få det sat på plads, og nu skal jeg så til det igen. Jeg håber bare at den gode Jørn har en plads i sin kalender når jeg kan komme til at ringe på mandag.

Og indtil da….vil jeg smutte ud og passe mit job.

God weekend alle sammen.

22 meninger om “Av av

  1. Jeg håber at du fik en hurtig tid, for det er da ikke til, at gå rundt og have ondt i ryggen – ved det af erfaring. Kender du til kranio sakral terapi? Det kunne været en rigtig god kombination. Bare et går råd.Rigtig god bedring.Ps. har lagt mig som følger

  2. Av Annette – ondt i ryggen er slemt. Og som du skriver skal der ikke meget til før man har en skade for livet. Godt at du har fundet en der kan hjælpe dig for det er tit svært. Håber at han har en tid så du kan få det bedre♥ Elsker billederne af marsvinene – jeg kan godt forstå du lige overvejede om det var smart at den klatrede op i høet – naturligt når man har dyr man holder af. Drengene grner af mig nu hvor vores fugle udenfor er dækket af plastic – altså burene hi hi – jeg chekker jævnligt om de lever….. Knus og god bedring

  3. Uf, jeg håber sandelig din mirakelmager har tid til dig snarest! Ja, med årene er der tilbagevendende skavanker der kræver ekstra opmærksomhed ind imellem. God weekend alligevel, Annette 🙂

  4. Jeg er lykkelig for ikke at have brug for Jørn ;-)Med sådanne smerter skal du nok ikke danse cancan på bardisken, men lade kunderne hjælpe med de tungere ting! Må weekenden blive rimelig OK…

  5. Huff nå må du ikke bli verre i din rygg,du burde holdt deg hjemme. Ønsker deg masse lykke til på mandag ;)Klemmer fra meg til deg 😉

  6. Du er godt nok sej, at gå på job med ondt i ryggen. Pas godt på dig selv, hvis du går med med flaget får du tak fra ingen. God bedring håber du snart får hjælp.

  7. Jeg håber at Jørn i stand til at udvirke mirakler på mandag, så du ikke skal pines for længe.Knus og en rigtig god weekend til dig.

  8. Der kan saft suseme hurtigt ske ændringer i ens liv. Jeg håber din mirakelmager kan få sat korpuset på skinner igen.

Der er lukket for kommentarer.