Overvejelsernes tid

Januar er tung og mørk. Og denne januar travl med ekstra vagter og en døgnrytme som konstant er vendt på hovedet.

Jeg har mine vågne aktive timer rundt omkring midnat, men har haft behov for isolation og eftertænksomhed og bruger de fleste timer på computerens spillesteder.

Tænksomheden handler om venskaber der kommer og går og en naturlig følge af lige denne tænksomhed rammer gæstelisten til festen. Jeg kommer til at tage det for umødigt tungt, og så går jeg i tænkeboks.

En anden overvejelse handler om en anden bolig. Min udlejer vil nemlig gerne inddrage min lille hybel i nabolejligheden så den kan blive en del større. Jeg vil så få tilbudt en lejlighed magen til den jeg har når en sådan bliver ledig uden at skulle sætte denne her i stand. Umiddelbart ser jeg ingen grund til at bytte een udmærket placeret 1-værelses med en anden magen til, så jeg har bedt udlejer overveje muligheden for at finde en 2-værelses til mig. 

Hvis jeg har noget de gerne vil have, må de da kunne finde noget jeg gerne vil have!!  Eller hvad??

Jeg har dog en del blandede følelser omkring det, for det indgår ikke ligefrem i min økonomiske planlægning at skulle investere i de flere møbler en større lejlighed kalder på ELLER en fordobling af min husleje. Og overtage en ikke-istandsat lejlighed kommer tydeligvis ikke på tale.

En tredje overvejelse handler om muligheder for et nyt job. Ikke fordi jeg pludseligt i løbet af januar er blevet træt af hverken Kaninen eller gæsterne, men logisk tænkning fortæller at biksen ikke bringer det helt store overskud for tiden, og da jeg helst vil være på forkant læser jeg de få jobannoncer der triller ind i indboksen meget meget grundigt. Så det ser også en smule tungt ud.

En af de helt fantastiske ting ved at have passeret halvvejsmærket i livet er dog at jeg ved at det formentlig løser sig…..med tiden….på den ene måde eller den anden.

Bloggen har ikke fyldt meget noget som helst meget meget længe og jeg tør slet ikke tænke på hvor mange indlæg der ligger i reader og venter. Heldigvis findes “slet alt-knappen” og så er det jo bare at kigge ind til jer alle sammen som tiden og energien og overskudet er til det.

De superpostive updates fra første halvdel af januar er at begge mine drenge har det fantastisk og er positive i deres valg i livet og at der hos mig ligger en hel stak bøger og venter på at blive læst.

Nu skinner solen flot på det hvide drys der faldt i går, og senere står den på hakkedrenge med kartoffel/kikærte-biks og tzatziki.

Video 007

25 meninger om “Overvejelsernes tid

  1. Det var sandelig en broget start på det nye år! Men vi herude i blogland klarer os fint, og du vender tilbage når det passer ind i dit liv. Jeg håber at alt løser sig til det bedste for dig. Herfra krydser jeg fingre for, at du snart får klaring på nogle af de mange problemer der rumler rundt og så ser jeg frem til den tid hvor du er 'back on track'.Rigtig god vind herfra!

  2. SKØNT at have dig tilbage igen søde. :)Det er godt nok noget af nogle overvejelser der rumsere på 1.slaen her i den mørke januar. Håber at alt falder på plads snart, så du kan gå foråret i møde med et letter 1. sal. 🙂

  3. UHA, pt du har det ikke nemt,med mange overvejelserer de slemt.Håbet, at det snart igen for dig bliver nemt,så trængslernes månedbliver glemt.

  4. Sikke meget du har at tænke på. Jeg kan da godt forstå, at du ikke er vild med at flytte til en anden lejlighed, hvis den ikke er BEDRE. Hvorfor skulle du så? Og selvfølgelig vil en større lejlighed give mere plads – men også flere økonomiske bekymringer? Puha, det bliver spændende at høre, hvad det alt sammen munder ud i. Men tag bare den tid, der skal til. Det er vigtigere, at du har overskud til dig selv og grislingerne… 😉 Knus

  5. Puh det var godt at høre fra dig – var lidt bekymret. Der er meget at tænke over og tage stilling til men som du siger er det gode ved at blive ældre at man ved at det hele nok skal gå. Dejligt at det går drengene godt♥ Ikke stresse ud over bloggeriet – tryk du bare på slet kanppen og kig ind når du får overskud. De varmeste knus♥♥♥♥♥

  6. Når meget andet fylder har man jo brug for at trække sig tilbage en tid…Det tror jeg de fleste bloggere kender til. Bloggen skulle jo nødigt gå hen og blive et stress-projekt, dem kan vi sagtens finde endda.Håber du får fundet rede i bolig og vennesituationen…og selv om problemer altid løser sig…så er det jo aldrig nogen skade til, at være lidt på forkant!

  7. Godt at se du stadig er her. Men det virkelige liv er altså det der skal og bør fylde mest. På godt og ondt.Håber boligproblemet og job løses på bedst mulig måde.Knus

  8. Mon ikke sådanne tanker kommer naturligt sammen med årsskiftet… jeg tror det er en tid hvor mange (jeg gør selv) gør status over det år der gik og det år der kommer.

  9. Jeg kan vældig godt lide din bemærkning om, at "jeg ved at der formentlig løser sig…med tiden… på den ene eller anden måde.Jeg sender gode tanker til dig.

  10. Der er meget at spekulere på annette. Jeg håber du finder en god løsning både vedr. job og bolig. Dejligt med en opdatering fra dig. SKønt at høre, at dine drenge trives og at du har gode bøger til at ligge og vente på at blive læst. Kram

  11. Søde, dejlige Annette. Du har da virkelig noget at fundere over for tiden. Jeg håber, der bliver lyttet til dig, og at du finder en for dig dejlig vej igennem det hele. Lad foråret bringe dig de dejligste tider og klarhed :)Krammer herfraP.S. Det betyder MEGET, at guldklumperne trives, så dét er rart at have på plads 🙂

  12. Uha sikke en masse brikker du skal have samlet. Hvis de lå på bordet lige foran, var det lidt lettere ☺ Heldt og lykke med det hele.

  13. sikke mange tanker du går og tumler med … håber alt godt på din vej og hvad du finder ud af 🙂 ja solen har skinnet så dejlig i dag :)kram

  14. Sikke meget der er oppe at vende i dit liv på én gang, Annette – det må være anstrengende for dig. Men jeg kan godt forstå, hvis du gerne vil have en større bolig og et job, der er mere sikkert og har menneskelige arbejdstider. Det er dejligt, at dine drenge har det godt! Sådan noget er jo også vigtigt for os, selv om vores børn er voksne.Klem til dig og grislingerne!

  15. Godt at høre fra dig igen, kan forstå du har en masse at tænke på, og så står blogging jo ikke lige først i køen…Håber du får styr på nogle af de ting der fylder meget lige nu, men godt at høre dine drenge har det godt…det forhåbentligt også grislingerne…;-D…

  16. Jeg kender godt de der tænksomme perioder hvor man har brug for at være lidt indadvendt – du har da godt nok også meget at behandle for tiden. Det med vennerne kan jeg især relatere til, det kan godt være noget rigtig svært noget. Det er også som om de der store fester bliver lidt en milepæl i venskaber, jeg kender flere situationer hvor en bryllupsfest blev et vendepunkt for venskabet.Jeg håber at tingene løser sig for dig på en god måde.

  17. Nå skjønner jeg hvorfor du ikke har blogget på en stund…du har da nok annet og tenke på!!!Ønsker deg lykke til Annette, enten det blir slik eller sånn…..Klemmer fra meg:)

  18. Du skal da ikke føle dig forpligtet til at læse alle de mange blogg-indlæg, folk skriver jo mest for fornøjelsens skyld og så skal det ikke være en plage. Tag den med ro og sørg for at markere festen på en god måde. Flytning til en to-værelses tror jeg er en god ide og det må udlejer også kunne forstå.

  19. Jeg kender dig ikke så godt, Annette, troede derfor, at du først ville bringe et indlæg, når Danmark havde tabt, eller vundet finalen. Lave sjov, altså, men det skal jeg da lige love for var skudt helt forbi!Venner, uha, det er et "farligt" ord, som ret ofte viser sig ikke at holde vand. Hvad flytning angår, forstår jeg også godt dine overvejelser, for udover huslejen er der de nye naboer/genboer at tænke på. Man ved, hvad man har, men ikke hvad man får…Må alt falde ud til dit bedste, Annette, jobmæssigt ditto selvfølgelig 😉

  20. Så der var du ja….nå kan jeg fortelle deg at du er ikke alene om å ha slike overveielser i livet. Januar er en måned som er pyton etter mitt hode. Og jeg er en person som trenger mye søvn til normal døgnrytme, nå er det blitt slik at jeg har få timers søvn til helt gal døgnrytme.Så jeg krysser fingrene for oss begge og håper på en lys og trivelig vår. 😉

  21. Hej Annette 🙂 dejligt at høre nyt fra dig.Det er da også en masse overvejelser du går rundt med – kan godt forstå det fylder rigtig meget – godt du stopper op og reflektere 🙂 Håber du finder nogle gode løsninger som virker for dig 🙂 Kram herfra

  22. Det er da ikke så underligt, at blogningen ikke ligefrem står forrest i dit hoved i øjeblikket.Jeg håber du finder en god og acceptabel løsning på det hele – specielt jobsituation og lejlighed.Jeg krydser fingre for dig 🙂

  23. Hejsa og velkommen igen.. 🙂 Det lyder til at der er mange overvejelser i dit liv lige nu, men godt at høre livstegn igen.. :-))

Der er lukket for kommentarer.