Om spam-ord !!

Nu er jeg nødt til at spørge !!!

De fleste af os har, af nødvendighed, spam-ords-kontrol (øhh, hedder det det ?) i forbindelse med kommentarerne.

NOGLE vil også godkende kommentarer inden de offentliggøres. Det er absolut okay med mig, men jeg er simpelthen SÅ  nysgerrig. Vil i ikke være søde at fortælle hvorfor.

Billede 006

Billedet er fra Emmaus og blev taget i går

12 meninger om “Om spam-ord !!

  1. Det er godt å komme til en blogg uten ordbekreftelse men det er helt greit. Tror nok de som har godkjenning av kommentarer, har det fordi de har fått negative kommentarer!! Synd…Ha en fin kveld Annette, klem fra meg:)

  2. Ordbekreftelse har nok jeg osgå, men om jeg har mere vet jeg ikke. Uansett dette må jo vær enkelt avgjøre, det er jo bare bra å være forsiktige. 🙂 Spam og virus er noe hærk…..

  3. Min spam-kontrol i WordPress virker rigtig godt, den fanger kun spam, men alt spam, så jeg har ikke brug for det der ord man skal taste. Jeg har min fra starten sat det sådan op at den første kommentar fra en læser skal godkendes, men derefter er der fri adgang. Det synes jeg fungerer godt. Det er ikke ofte der kommer kommentarer der er så skøre eller kommercielle at jeg vil sortere dem fra, men jeg vil gerne have muligheden.

  4. Tak for din hilsen ;-)Jeg har kendskab til en blogger, som blev kraftigt generet med grove kommentarer, formentlig en x-kæreste.Han lagde sig ind under forskellige navne.Hun var glad for moderatoren, så hun kunne luge ud, inden kommentarerne kom på bloggen.Om spamfangeren: Jeg er dødtræt af de blogge, hvor adgangsordet på det nærmeste er umuligt at læse.

  5. @Laura…Ja langt de fleste os (også jeg) har jo spam-ord sat til, og det er klart nødvendigt. Det jeg ikke forstår er hvorfor nogle bloggere både har aktiveret spam-ord OG kommentarmoderation……Men du har sikkert ret, og er det nødvendigt for den enkelte er det bare sådan :-))

  6. Ordbekræftelsen bruges af sikkerhedshensyn og er god, men lidt besværlig. kommentarmoderatoren tror jeg er god, der er fløjet nogle meget lidt pæne kommentarer rundt i blogland, heldigvis er det lidt længe siden nu. Måske kunne der kan være nogle eks´er, der godt lige ville skrive et og andet hvis de kunne komme til det, tror jeg.Godt, at du blev frisk og kom afsted 🙂

  7. @Inge…Måske får vi nu en forklaring :-))@Koh…Du er faktisk een af dem der har både og :-))@Kisser…Mon ikke vi bliver klogere. Du kan tro det var en dejlig dag i går :-))@Anette….Det syns jeg faktisk er smart, men den mulighed har vi, så vidt jeg ved, ikke hos blogger.com :-))@Madame…Eller som Koh-I-Noor skriver at man har fået dobbeltsikret sig. Jeg undrede mig bare for jeg har aldrig oplevet ubehagelige kommentarer, men spam dukker op med det samme hvis ikke spam-ord er aktiveret :-))

  8. Jeg er spændt på at læse forklaringen, Annette, men det må vel være for at sortere uforskammede kommentarer eller reklamer fra. God søndag og klem til dig!

  9. Jeg har ikke spamordskontrol men jeg vil godkende det når en skriver første indlæg (for at undgå en masse spam) Det er lidt irriterende med de spam ord men jeg forstår godt nødvendigheden af dem. I wordpress som jeg bruger kan man blokere bestemt ip adresse – tror jeg har blokeret en 5-6 ip adresser.

  10. Jeg er også nysgerrig efter at vide noget om det.Herligt indlæg du havde om skoletiden og hr Schmidt. Jeg "slugte" hvert et ord.

  11. Jeg ved ikke om jeg har spamordskontrol?!? At godkende kommentarerne var fra starten for at undgå en eller anden spamrobot, der pludselig begyndte at skrive i galskab, men jeg har ingen mødt endnu, så jeg vil egentlig gerne af med den godkendelsesfidus. Jeg må prøve om jeg kan finde den…

  12. Det har også undret mig længe.. 🙂 Jeg synes ikke jeg ser det så tit hos danske bloggere, men mange norske har kommentar moderation aktiveret, jeg hænger mig på nysgerrigheden her.. :-))

Der er lukket for kommentarer.