Nattesøvn eller mangel på samme

Det er ikke blevet til meget søvn i nat. Det stormede voldsomt da jeg kørte hjem ved halv ettiden og mine vinduer ligger helt åbenbart i den helt rigtige vinkel til at give utroligt meget larm. Jeg kan derfor ret præcist fortælle hvornår det begyndte at løje af og det var ved tretiden. RO og søvn lige indtil håndværkerne startede i den tomme nabolejlighed, som altså ikke skal lægges sammen med min…….mit ønske om en toværelses blev helt tydeligt for meget for udlejer.

Erfaringen fra andre renoveringsprojekter i ejendommen gør at jeg ved at der nu skal larmes on/off de næste 4 uger. Der skal skrælles tapet af fra de sidste 45 år, gulve skal afhøvles, køkken rives ned og badeværelset strippes for fliser og terassogulv. Det larmer, gør det!! For de bruger tunge eldrevne maskiner til det meste.

Min store søn har fortalt mig at det skam er sent på dagen de starter, når de først begynder at larme klokken 8 om morgenen. Hmm, det skal nok passe, men med mine soverytmer bliver der ikke plads til meget søvn og jeg overvejer om ørepropper mon kan hjælpe.

Billede 158

14 meninger om “Nattesøvn eller mangel på samme

  1. Ikke spor rart når man ikke får sin søvn af den ene eller grund – og håndværkerlarm er jo ikke ligefrem den sødeste musik og sove til – håber dine ørepropper hjælper dig 🙂

  2. Uha, fire ugers larm må være forfærdeligt! Ja, jeg tror bestemt, at ørepropper vil tage det værste af larmen. Kun ét lyspunkt kan jeg få øje på: At det ikke er fire ugers tømmermænd, der banker på …Jeg havde i mange år nattevagter, og ørepropper er en genial opfindelse, når man skal sove i larm!Klem til dig!

  3. Sikke en nat Annette!!! Ved godt at hændværkere tit starter endnu tidligere end 8 men derfor er det jo alligevel møgirriterende. Jeg prøvede for ikke så lang tid siden st bruge de der voks ørepropper – fik vist ikke sat dem rigtig ind for der var lige meget larm hi hi. En god dag til og så håber jeg at håndværkerne bliver færdige på rekordtid!!! KNUS

  4. Jeg sov godt nok heller ikke mege sidste nat…vi bor i et gammelt hus med tagsten og jeg troede flere gange at taget var ved at blæse af…men det holdt til det!

  5. Det stormede også så meget her, at jeg måtte overgive mig, til at lukke vinduet, det hjalp en del på støjen, men jeg har så i stedet kæmpet ekstra meget med min dyne p.g.a. varmen 🙂

  6. Stormen er væk, men håndværkerne vender åbenbart stærkt tilbage, og jeg tror, du skal være glad for at få lov til at få fred helt til kl. 8 🙂 Ørepropper kan tage noget støj, men efter min erfaring ikke det hele. Men man kan vænne sig til meget…Håber du får en god søvn i nat. Det var interessant at læse din fortælling om mødet med din gamle lærer – han har været meget speciel.

  7. Å hærlighet…..håper øreproppene hjelper….jeg sover også dårlig, i natt på grunn av storm. Men de 22 forrigen nettene på grunn av røykestopp…..det mååååå gå over!!Vi må jo sove??Lykke til, klem fra meg:)

  8. Det var en træls nat med konstant afbrudt søvn.. det bruger man som torturmiddel.. hrmmffff Øv hvor træls med ombygning på den anden side.. du må prøve med ørepropper.. :-)) Knus og sov godt når du når dertil

  9. Heisann! Disse hjelper for mangt og meget. Er blitt helt avhengig av dem når jeg sover ved siden av han jeg har delt seng med i 35 år!Nå hører jeg snorking i det fjerne, kun som en lav brummedur. Uten dem hopper jeg i været titt og ofte. Å få nattero er en rettighet!Og amarylis er ikke vanskelig å få tilbake…. har du prøvd?Jeg klipper av bladene i slutten oktober, setter dem i et nordvendt rom, ikke ved vinduet, har ingen varme på og vanner litt en gang i blant. Tar dem fram som sagt ved disse tider – når skuddene er blitt tre centimeter høye!Noen av mine planter er 10 år gamle. Ikke alle blomstrer hvert år, du vet blomster er som oss, jo eldre vi blir, jo sjeldnere får vi barn ;:OD)Og nå bør de få gjødning…. det glemmer jeg, dessverre!Ha ei flott uke ;:OD)

  10. Kære AnnetteHåber at du får en bedre søn næste nat, men du må nok hellere gå tidligt i seng. Håndværkere plejer at starte tidligt!Jeg føler med dig. De har nogle behagelig mangefarvede ørepropper på apoteket, som passer øret godt. Dem du har billede af ser voldsomme ud. Jeg har tidligere sovet med ørepropper i mange år efter nattevagter mm (ups, næh jeg sover da stadigvæk med ørepropper om natten)kh Lone.g

  11. Jeg fik heller ikke sovet meget i nat, det fløj rundt med ting nede på vejen så nu må det godt løje af til i aften tak…Håber du kan få sovet lidt trods håndværkerlarm..;-D

Der er lukket for kommentarer.