En første gang for alt ???

I dette tilfælde JA.

I løbet af min blogpause faldt jeg over et godt tilbud i Fakta…….Jean Auel’s Hulernes sang.

Eftersom jeg ejer har læst de foregående i serien (dog med mindre og mindre begejstring), røg bogen i kurven og jeg gjorde et ærligt forsøg på at læse den.  Halvdelen af bogen blev tygget gabende igennem uendelige rejsebeskrivelser og så måtte jeg give op!!!! Efter nogle dages sukken og ærgelse læste jeg de sidste 4 sider og konstaterede at de mellemliggende 450 sider ikke var noget jeg behøvede.

Nu håber jeg den gode Mrs. Auel ikke har behov for at bibringe verden flere bøger om hverken hulemalerier eller fortidsmennesker. Jeg har ihvertfald aldrig halvlæst så dårlig en bog som den.

Derfor udelukkende flere billeder fra Hedeland inden jeg kaster mig ned på jobbet og knapper øl op til de få tørstige sjæle der måtte dukke op.

Billede 020

Billede 006

Billede 027

6 meninger om “En første gang for alt ???

  1. De to første fandt jeg ret underholdende og jeg kom møjsommeligt igennem nummer tre. Så gav jeg op; der var alt for mange unødvendige sider synes jeg og det var samme smøre om og om igen. Nu er jeg helt sikker på at jeg godt kan undvære de sidste bind.Så meget hellere Hedeland, der er da pænt! 😉

  2. Der må jo nødvendigvis være en første gang for alt 😉 Jeg synes dog, at Hulernes Sang var klart bedre end specielt de to foregående, men det er rigtigt, at bøgernes læseværdighed faldt lidt med hver bog. Hun oppede sig dog så igen her i sin sidste bog om jordens børn.Men bare rolig – der kommer ikke flere.

  3. Jeg bliver så glad, når jeg læser dit indlæg og lignende andre steder i blogland.For jeg har besluttet for en del år siden, at jeg ikke vil have bøger på reolerne, men kun låne på biblioteket.Det er – på godt jysk – træls med sådanne kedelige bøger.Og god arbejdslyst lyder det fra en, der holder ferie.

  4. Jeg er endt med slet ikke at købe den, da jeg kom i tanke om hvor ringe jeg egentlig syntes den foregående var.. 🙂 Kan læse det var ok at spare de penge.

Der er lukket for kommentarer.