Bibi

revl og krat og Louises fødselsdag 185

For snart et år siden begyndte Bibi at komme på besøg i min kælderhybel. Først meget tøvende og forsigtigt, ja næsten undskyldende. Egentligt hørte hun til hos min udlejer, som da også kunne fortælle at Bibi slet ikke gider kæle og ligge på skødet og sådan nogle katteagtige ting. Faktisk mente han nok at hun var lidt sær og mærkelig.

I begyndelsen turde hun slet ikke hoppe op på skødet, men lå bare i min dyne og hyggede sig. Hun fandt nu hurtigt ud af at det der liggenpåskødetogblivenusset er ret lækkert og ganske vanedannende, og så må man jo hoppe op.

Begyndervanskelighederne er for længe siden overstået og vi har udviklet vores rutiner, Bibi og jeg.

Mine opgaver består i at sørge for frisk mad og rent vand…..frisk mad indbefatter en halv pose whiskas røgede bidder i sovs (kun om aftenen!!), at sørge for fri og uhindret adgang til haven (nej, her er ingen kattelem i kælderen så da det var allermest koldt i vinter løb jeg i fast rutefart for at åbne og lukke Bibi’s ind- og udgang). Derudover skal jeg slippe hvad jeg har i hænderne når hun trænger til at nusse (og det gør hun ofte).

Bibi har lidt  flere opgaver !! Hun SKAL , i følge hende selv, putte mig når jeg skal sove, hvilken medfører en masse spinderi og blidt puffen med poten på min næse hvis jeg falder for hurtigt i søvn. Hun overvåger AL madlavning og samtlige toiletbesøg nøje og grundigt (lukkede døre tollereres IKKE), hun aflægger vejrrapport (især når det regner), i sommerhalvåret deltager hun endog meget aktivt tilvejebringelsen af kost i form af  mus og fugleunger som leveres mere eller mindre (som regel mindre) døde og som hun ikke kunne drømme om at æde selv, hun patruljerer hele vejen og alle naboerne (undtagen genboen som har små hysteriske hunde) hver dag.

Men det er rigtigt hvad udlejer sagde om Bibi, hun bryder sig ikke særligt meget om ret mange mennesker og slet ikke om hunde. Det behøver hun så heller ikke, nu fandt hun jo mig, og set fra en kats synsvinkel er jeg vist ret ideel.

Eneste anke:  Bibi er mere afstandstagende overfor de store brune husedderkopper og de sorte store jagtedderkopper, som lystigt render rundt hele efteråret her i kælderen, så dem må jeg selv massakrere…..og det gør jeg så.

PS:    Der fåes ikke varmere velkomst¨end den jeg får af Bibi når jeg har væk nogle dage…..det er sgu luuuuuve

2 meninger om “Bibi

Der er lukket for kommentarer.