Overraskelse

Sidder her og kigger på det grå og våde udenfor og tænker tilbage på sommerferien 2012 som gik til Zakynthos.

Selvom den helt faste plan var at blive stegt godt af solen og læse gode bøger og ellers ikke foretage mig noget som helst fornuftigt, blev jeg alligevel lokket med på tur til øens hovedby een af dagene.

Efter timers traven rundt i 38 graders varme, trængte maverne til at blive fyldt lidt op igen.

Vi fandt en cafe ved havnen. En cafe der var SÅ græsk at den udmærket kunne have været kulisse i både Zorba og Mama Mia.

IMG_3510

IMG_3511

Inden vi overhovedet havde fået menukortet, skulle jeg simpelthen lige bruge det lille hus, så jeg forlod bordet og gik tværs over en lille plads og ind i nabohuset (ses i baggrunden på billedet herover).

Jeg tabte underkæben og glemte næsten hvad jeg skulle.

IMG_3531

IMG_3525

IMG_3530

IMG_3528

Retur ved bordet og min ledsager måtte jeg jo spørge tjeneren om historien bag det meget lækre toilet, og han fortalte at han var skandinavisk gift og at det naturligvis var hans kone der stod for indretningen.

Maden var også meget meget lækker og langt fra turistet, men mere om det en anden gang (måske).

Stedet hedder Komis og kommer du nogensinde til Zakynthos skal du simpelthen derind og spise.

IMG_3519

14 meninger om “Overraskelse

  1. Jeg syntes der var lige lidt for meget aktivitet til min smag, men jeg har også tilbragt alle andre ferier i Grækenland på Kalymnos, hvor der vitterlig INTET sker 😉
    Har i besøgt den restaurant jeg skriver om ?

    1. Faktisk er der altid for meget liv til os, når vi ferierer. Hver morgen starter vi med rygsækken og vandrer afsted, eller vi forsvinder i bilen væk fra alle turisterne.
      Nej vi har ikke spist der. Jeg kan simpelthen ikke overtale Allan til at gå ind på en fiskerestaurent, men jeg har også set nogle fine toiletter. Mange grækere er jo skandinavisk gift.

  2. Zakynthos er en smik ø. Vi har været der to gange selvo jeg mest sværmer for nye steder hver gang. Det græske miljø har vi tabt vore hjerter til. Vi har både holdt fødselsdage og sølvbryllup i det græske.

  3. Jamen så vil jeg se frem til at læse om din usædvanlige toiletoplevelse 😉

    Jeg er vild med de græske øer, men de skal helst være små og uden ret meget at se eller gøre, så Zakynthos var lige stor nok til mig.

    Det kan godt blive svært, det med under 25grader, for de fleste steder åbner først når temperaturen er kommet pænt op.

  4. Så er vi to i klubben med usædvanlige toiletoplevelser 😉
    Dette her var godt nok flot.
    Græske øer står på vores to see-liste, men det skal være på en årstid, hvor temperaturen ikke kommer over 25°. Helst. Det er nogle skønne farver, du kunne præstere på nederste billede … Zakynthos har jeg aldrig hørt om, men der er jo pænt mange øer i det hav 🙂

  5. Wow, sikke et spændende sted – den skandinaviske kone har virkelig skabt et flot toiletrum. Dejlige billeder! Men 38 grader lyder rigeligt lunt 🙂

  6. frkbibo

    Tak for din kommentar på min blog. Jeg skynder at hilse pænt på hér – og wow… dejlige billeder. Får helt lyst til at pumpe cyklen og så ile afsted. 😉

Der er lukket for kommentarer.