Bølgen den blå

Der var overskud og energi til en tur ud i det blå og jeg foreslog frokost på Hundested Havn  —  vejret så ud til at holde, så afsted gik det.

Dejligt at se udsprungne bøgetræer og blå himmel, og selvom nogle dryp fra grå skyer landede på forruden undervejs, så holdt vejret faktisk og det var ganske dejligt at sidde der og se på mennesker og master og blå himmel….

Hundested og Rørvig 9 maj 2013 001

 

Hundested og Rørvig 9 maj 2013 002

Efter en hastig rundbordssamtale enedes vi om at køre hjemad over Rørvig. Bare fordi det er ganske hyggeligt med en tur med een af de små færger. På turen fangede mit kamera den ældste af færgerne:

Hundested og Rørvig 9 maj 2013 013

Den skulle egentlig have fået fri for længe siden. En ny er nemlig indkøbt fra Bangladesh, men der er vist mange forskellige grunde til at den ikke allerede er indsat i fartplanen.

16 meninger om “Bølgen den blå

  1. Det er dejlige billeder – jeg har arbjedet i Hundested, og den har udviklet sig meget siden dengang (ca. 20 år). Jeg håber du har det godt og jeg håber ikke du gik forgæves i Køge i går: vi ventede lidt ved “Slagter Stig”, men kunne ikke finde dit telefonnummer og kunne ikke fortælle dig at “blog-træf” måtte flytte til byens torv på en restaurant – nu kan jeg ikke huske hvad den hed, ved Sct. Gertruds-stræde. Jeg er bange for at du kom for sent og gik forgæves.

  2. Hundested Havn er et dejligt sted – vi spiste der, da vi havde været oppe for at se Knud Rasmussens hus. Det er også en dejlig tur derop, så den tur kan godt tages ind imellem – og der er mange spisesteder i den havn, som burde afprøves 😉

  3. Det ville være løgn,, hvis jeg sagde vi tit kom til Hundested. Det ligger lige lovligt langt væk, men vi har da været der et par gange og det er et dejligt sted. Heldigvis findes der mange skønne steder i vort lille land, også her hvor vi bor.

  4. Vi kører også jævnligt til Hundested, har altid nydt at komme på den havn.. både sejlende og bilende.. 🙂

  5. Hundested Havn er et dejligt sted at tilbringe nogle timer – vi bor nær ved, men valgte at køre til Humlebæk og oplevede til gengæld et skybrud uden lige 🙂

Der er lukket for kommentarer.