Nyt perspektiv…..

De fleste af jer ved at jeg eeeeelsker zoologisk have, og glad og gerne besøger stedet flere gange årligt.

zoo 070813 Gustav og mor 004

I dag var jeg derinde sammen med mor og min “søsters” yngste på syvomtomånederbliverjegotte søn.

Han er en sjov lille fyr, som tilsyneladende mest går rundt i egne tanker og hovedet konsekvent drejet væk fra den retning vi gik i.

Pludseligt stiller drengen så spørgsmål om hvor mange hundrede år der går før end chimpanserne bliver til mennesker ??  Ja for hvis vi nu nedstammer fra aberne, så må de jo nødvendigvis blive til mennesker, eller hvad!!

Eller hvor lang tid tager det fra en larve til en puppe til en sommerfugl og hvorfor kan vi ikke læse noget om det derinde ??

zoo 070813 Gustav og mor 007

Kan vi ikke bare gå ind til løverne når de nu ikke er ude ??

Hvilke dyr er udrydningstruede og hvilke er ikke ??

Osv osv osv.

zoo 070813 Gustav og mor 036

Lige så distræt han ind imellem virkede, lige så sikkert var det at han havde fuldkomment styr på hvor de to gamle damer (mor og jeg) befandt os, og på den måde var der også plads til hans egen balancegang på diverse hegn og stensætninger ind imellem læsning af skilte hos dyrene, og vi kunne sidde i ro og mag og spise eller holde de sidde-ned-pauser som min ryg krævede.

Nu er jeg mør, på den gode måde, og bare brug for at gøre det samme kamelen herunder……

zoo 070813 Gustav og mor 038

10 meninger om “Nyt perspektiv…..

  1. Ja Jens, det skal du altså bare. Der er kommet flere nye anlæg som du sikkert vil elske. Elefanternes, flodhestenes, næsehornets, hele savanneområdet og så den arktiske ring. Der er dejligt derinde 🙂

  2. Det må altså være en helt utrolig oplevelse, at gå rundt og se isbjørnene som svømmer rundt over ens hoved. På et eller andet tidspunkt, så er jeg nødt til at tage i Zoo og se det nye isbjørneanlæg. Jeg tror faktisk der er flere nye anlæg, som jeg ikke har set. Det er nemlig nogle år siden, at jeg har været der.

    Elsker kamlerne! De virker bare så rolige og afslappede….. 😀

  3. zoo er et dejligt sted og hold da op hvor kan børn spørge om meget som det nogle gange kan være svært at svare fornuftigt på. ;-D

  4. Opvakte unger i den alder kan stille de mest mærkværdige spørgsmål.. De tager ordene for pålydende, og det resulterer i mange “store” spørgsmål.. Kunne I svare ham fornuftigt..??

    1. Det korrekte svar på dit spørgsmål er nok blandet. Ind imellem så han sgu lidt duperet ud den lille, andre gange var det med himmelvendte øjne, såeh det 🙂
      Men sjovere er kun mor og jeg i zoo, det var det.

  5. Det lyder som den dejligste dag for jer alle tre, og det var nogle gode spørgsmål, din nevø stillede. Jeg gad nok vide, hvad du svarede 🙂 Skønne bileder – jeg elsker også at komme i Zoo og nyder fx også billederne, de har på FB.

    1. Jeg svarede at det syns jeg lød spændende og at han skal prøve at google noget om de ting på nettet.
      Vedr. sommerfuglene foreslog jeg at han Bedste skriver til zoo, for hvis ikke man kan læse om sommerfuglelarvens udvikling derinde, hvor så ?
      Jeg nyder også zoo’d side på FB.
      🙂

Der er lukket for kommentarer.