Planer ?

Drømme, eller rettere, ønsker er nok mere korrekt.

Jeg søger arbejde i Norge. Som pædagog. Og det er absolut ikke let eller enkelt, men jeg jeg tror på at det kan lade sig gøre. På eet eller andet tidspunkt. (Håber i alle fald rigtigt meget.)

Norsk flag

Der mangler rigtigt mange uddannede pædagoger i Norge og som udgangspunkt er de rigtigt glade for dansk arbejdskraft.

Der er intet og ingen der holder på mig i DK, der er ingen jobs lige rundt om hjørnet (kun afslag på afslag, hvilket slider på selvtilliden) og der er stadig en del gode år i mig endnu, når jeg selv skal sige det.

Jeg er glad for Norge, har altid følt mig godt hjemme der og vil hurtigt lære at tale sproget.

Disse dage bruges altså på at fremskaffe diverse papirer som skal bruges til ‘godkjenning av utenlandsk utdanning som styrer og pedagogisk leder’ hos Utdanningsdirektoratet i Oslo. Når alt er fremskaffet skal alle kopier stemples som værende ÆGTE kopier hos min lokale borgerservice.

Alt det praktiske skal nok lykkes, det tager lidt tid og kræver et par ekstra ture frem og tilbage til Rådhuset, lidt flere telefonsamtaler end vanligt og sætter min tålmodighed på prøve, men men men!!!!

I det nærmeste bagland har jeg fuld opbakning og forståelse for mine planer og i egen mave føles det som en god plan.

Wish me luck ………………..

13 meninger om “Planer ?

  1. Hermed min opadvendte tommelfinger! Det lyder som en god beslutning for dig, så jeg håber virkelig, at du finder dig et job.

  2. Hvor er det spændende, Annette! Jeg kan godt forstå, du er glad for Norge – det er et dejligt land, som jeg har rejst meget i. Held og lykke!

  3. Hei, ja, jeg ønsker deg lykke til. Riktig at vi mangler lærere, men ikke i alle fag og i alle skoleslag. Da min eldste sønn som er utdanna grafisk designer med pedagogikk etter master i verdenskulturarv, skulle lete etter passende undervisningsjobb i videregående skole i Oslo i vår, var det jobbtørke.
    I barneskolen trenger vi allmennlærere.
    Hva slags pedagogik/fagutdannelse har du? Og hvor vil du bo?
    Jeg har startet jobben etter sommerferien – elevene kommer mandag. Jeg jobber med ungdom mellom 16-20 år i videregående skole med blant annet kunst -og kulturfag. En linje det er vanskelig å få jobb på som sagt.

    Ønsker deg all lykke – og kommer du hit, hadde det vært koselig ;:OD)

  4. Lad det ikke slide på selvtilliden, husk at vi der kender dig, sætter stor pris på dig!

    Men jeg ved på den anden side godt, at afslag kan sparke en, der ligger ned, hvis ikke man husker at der er mangel på jobs.

    Jeg tror at du gør det rigtige ved at søge i Norge, ellers skal man søge ud fra netværk og det er sør’me ikke alle, der har et velfungerende netværk, selv om man fortjener det. Det kan der være 100 grunde til.

    1. Sagen er jo at mit netværk indenfor pædagogikken er ret begrænset efter næsten 3 år som servitrunte, og min alder har vist ramt mig i nakken når jeg søger daginstitutionsarbejde i DK, så nu prøver jeg Norge, men om det kommer til at lykkes aner jeg jo ikke.
      Tak for dine søde ord 🙂

Der er lukket for kommentarer.