Love disapointed (i det tænksomme hjørne)

They say that anger is just love disapointed

They say that love is just a state of mind

The Eagles

 

Nå, rolig nu. Jeg sidder ikke her med knust hjerte og skuffede følelser (sådan akut, ihvertfald, for lidt skrammer er der jo samlet op over de sidste 40-45 år).

Har bare tænkt en del over lige præcis det, at det jo netop er de mennesker jeg har elsket mest, som jeg også er blevet vredest på. Det er dem jeg har haft de største forventninger til, og dermed de største skuffelser. Og jeg gætter stille og roligt på at det også er gået den modsatte vej et par gange eller hundrede.

Jeg vil ikke havde det anderledes, for det at elske et andet menneske, i længere eller kortere tid, er stadig det største i verden.

Og jeg er nået dertil at, selvom jeg ved gud ikke er noget godt eksempel selv, så bliver jeg super trist når jeg ser eller hører om par som virker stærke, gode, tillidsfulde, og kærlige, er ved at gå fra hinanden.

Kæmp dog…tænker jeg (som ikke har kunnet selv)

 

2 meninger om “Love disapointed (i det tænksomme hjørne)

  1. Det må have noget at gøre med hvordan vi forventer for meget og måske ikke er villige til at bygge op. Jeg tror at opbygning af kærlighed er en proces, som oftest har mange nedture. Men egentlig har jeg ikke tillid til at kærlighed er tosomhed – så jeg adskiller egentlig kærlighed og sex. Jeg har hørt at sex efter første fødsel giver problemer i et flertal af ægteskaber (hvordan man nu end opgør det tal).

  2. Ja, kæmp dog – det tænker jeg også, hvis par er ved at gå fra hinanden og ellers er stærke, gode, tillidsfulde og kærlige.

Der er lukket for kommentarer.