Findes der nogen derude der kan henvise til mit fremadgående gear ?

JEG er klar til

  • at tage nye udfordringer op (læs: nyt job)
  • at fylde flyttekasser (igen igen igen)
  • at lære et nyt sprog
  • at der, fucking, sker et eller andet SNART

Det gør der bare ikke, ikke hurtigt nok ihvertfald, så i stedet sidder jeg og skriver mine 2,8 ansøgninger til daginstitutioner i DK, som ikke engang gider besvære sig med at fortælle at de har modtaget ansøgningen, fortælle at jeg ikke har fået jobbet eller iøvrigt aner hvem fanden jeg er hvis jeg ringer og beder om begrundelse på at jeg tydeligvis ikke har fået jobbet.

Men jeg render til møder.

I A-kassen, hos jobcenteret (hos hende der synes jeg skal søge ind i kommunens pædagogmedhjælpervikarbureau), hos region Ørestad (fordi de også kan bruge danske pædagoger i Malmö) og har meldt mig til et to-dages kursus i ansøgningsskrivning på trods af at alle der har læst eksempler på mine ansøgninger syns de er gode og skarpe og hvorfor-fanden-er-der-ingen-der-læser-dem.

En stor del af alt det overnstående handler jo om min totale mangel på tålmodighed når det gælder noget jeg VIRKELIGT gerne vil. Og jeg indrømmer blankt at der nærmest er en negativ størrelse, den der tålmodighed, når det gælder det her.

Nå, men tiden går og så bliver det efterår derude. Crisp luft om morgenen og tidlige aftner med et stearinlys tændt.

Og det går jo nok det hele, på den ene måde eller den anden. Lige pludseligt.

IMG_0099

I dag er blå håbets farve.

3 meninger om “Findes der nogen derude der kan henvise til mit fremadgående gear ?

  1. Jeg har selv været i det helvede et par måneder tidligere på året. Eller delvis, fordi jeg både havde job og var arbejdsløs. (2 deltidsstillinger) så jeg var både ledig og på arbejdsmarkedet. Sikke et cirkus. De kunne ikke engang selv finde ud af love og regler for mig.
    Desværre har jeg ingen gode råd. Jeg gjorde alt, hvad der var menneskeligt muligt, og til sidst lykkedes det. Det håber jeg også det gør for dig.

Der er lukket for kommentarer.