I have a dream

Store dele af de “valg” jeg har truffet i mit voksne liv har været bestemt af alle mulige udefra kommende faktorer såsom forelskelser, barnefødsler, skilsmisser, nye forelskelser, hensyntagen til andres ønsker og behov. Og sådan er et voksent liv jo på godt og ondt.

Dette indlæg kunne også hedde “udvandring”, for det er det det handler om for mit vedkommende.

Jeg lever en gammel drøm ud fordi jeg for een gangs skyld har valgt kun at tage hensyn til mine egne ønsker og drømme.

Drømmen hedder Norge…..at leve, bo og arbejde, og da jeg aldrig mødte den der stoute nordMAND der skulle bortføre mig ud af det her lille land, må jeg altså selv, nu hvor det ikke længere er en del af dagsordenen at finde flere mænd. Så afsted går det.

Igennem et vikarbereau har jeg fået arbejde som pædagog i en børnehave og jeg tiltræder den nye tjans om 3 uger, ca.

Jeg flytter til Hammerfest !! Der er langt derop. Som rigtigt langt.

1761 km i fugleflugtslinie.

2315 km hvis man bruger landevejene.

Eller som ældstesønnen udtrykte det: mor for fanden; det er jo til Trondheim og så 2 gange til. Og så kunne jeg ellers høre en hulens masse udråbstegn.

Jeg opmagasinerer mit hjem i første omgang. Jeg syns det er for langt og for dyrt at flytte et helt hjem hvis man ikke er 500 % sikker på at blive lige der resten af livet.

Jeg ved ikke nøjagtigt hvordan mine boligforhold bliver, jeg ved ikke forfærdeligt meget om børnehaven, jeg kender “kun” den garanterede minimumsløn (forhandling om mere end det vil foregå in situ), men jeg ved at jeg glæder mig og at jeg får travlt de næste uger med at pakke ned og rende på visitter rundt omkring.

Idag er der ca 4 grader og snebyger i Hammerfest…..jeg kommer til at mangle overtræksbukser og støvler!!!!

9 meninger om “I have a dream

  1. Har også læst kommentarerne og siger bare tak for medkig. Jo en ting mere, jeg kan godt forstå din søns udråbstegn men jeg kan forestille mig en situation, hvor det alligevel er bedre at flytte efter jobbet af den ene, anden og tredie grund. Mon ikke der er nogle børn i Hammerfest som bliver glade for at høre noget om et andet land, tænker jeg også 🙂

  2. Anette

    Stort tillykke med jobbet og held og lykke med både det og flytning 🙂 Det bliver spændende – håber du vil fortælle lidt om det 🙂

  3. Tillykke med jobbet, og det er da spændende sådan at prøve noget helt nyt! Vel er det langt oppe, men jeg ser på kortet, at der både er lufthavn, hospital og hotel. 😉

    Håber som Madame, at du får tid til at blogge om alle de nye indtryk og livet nordpå. Held og lykke med det!

    1. Absolut….og der er en golfbane, lokke lokke 😉
      ps: vil meget gerne nå at se jer inden jeg flyver (og det ved jeg endnu ikke hvornår jeg gør), så jeg håber i har en aften ledig til lidt mad hos Samir…

  4. Pøj pøj med dit nye liv i det nordligste Norge! Jeg elsker Norge og har rejst i landet på alle årstider. Håber du bliver ved med at skrive blog, Annette, for det kunne være utroligt spændende at læse om, hvordan det er at hive sig selv op med rod og bosætte sig nord for polarcirklen.

    1. Jeg lover at gøre hvad jeg kan. for jeg har lovet en del mennesker her i min lille by at de kan følge lidt med i hvad der sker….såååeh, jeg vil prøve 🙂

Der er lukket for kommentarer.