Med lukkede øjne og rystende hænder……

………………bliver der smidt ud til den ene side og lagt¨i kasser til den anden side. Det her er ellers en opgave jeg er ret kvalificeret til. Jeg har flyttet så mange gange i mit liv, at jeg ikke længere gider tælle.

Jeg ved præcist hvordan en flyttekasses kubikcentimeter udnyttes mest optimalt og hvordan skrøbelige ting overlever mere eller mindre professionelle flyttefolk. Jeg er, normalt, god til at huske hvad der ryger i hvilke kasser, så tømning og oprydning efterfølgende går som en leg. Nå ja, ligefrem leg måske ikke, men alligevel.

Denne gang er det noget mere udfordrende fordi der ved nærmest hver eneste ting og dims skal overvejes:

  • skal denne her ting/dims overhovedet fortsat have en plads i mit liv
  • hvis jeg nu ikke har brugt tingen/dimsen i mere end et år, er det så grønt lys til at blive smidt helt ud?

Hvis tingen/dimsen dømmes VIGTIG og NØDVENDIG, hvilket i nogle tilfælde blot betyder sentimental memorabilia, skal den næste række beslutninger tages:

  • skal denne her vigtige og væsentlige, eller blot enormt mindeværdige, ting/dims med til Norge
  • eller er det ok at pakke den ned
  • og er det, i givetfald, noget jeg skal kunne komme til at finde hurtigt igen?

I alle tilfælde skriver jeg lister og pakker formentlig mere ned end nødvendigt er. Samtidigt med at jeg sikkert også kommer til at kassere ting, som jeg een eller anden dag i fremtiden vil ærgre mig over er væk.

IMG_0216[1]

Tag nu tøjskabene f.eks!!!!

Jeg har (ihvertfald) 6 meget meget lækre tykke varme uldne sweatre. De vil alle være super velegnede til mit fremtidige liv, MEN (meget vigtigt men for denne her klamamse) der er ikke plads i bagagen til alle 6 lækre, tykke, varme sweatre, så spørgsmålet er;

  • hvor mange skal med og på bekostning af hvad  –  trusser og strømper??
  • hvilke specifikke sweatre bliver det så ??
  • skal resten pakkes i en helt separat flyttekasse så de kan hentes stykvis eller eftersendes??
  • og hvad så når eller hvis jeg engang skal rejse fra Hammerfest??

Og ved i hvad, sammenlignet med rigtigt mange andre kvinder jeg kender, har jeg ikke engang ret meget tøj!!!

På den anden side er jeg fuldkomment usentimental i mit køkken. Der er ganske få ting og dimser der skal med mig, resten bliver hvor det er. Altid godt med een nem opgave i løbet af den næste uges tid.

6 meninger om “Med lukkede øjne og rystende hænder……

  1. Det er slet ikke nemt, det du er igang med i øjeblikket, men hvis nogen kan gøre det, er det dig, med din pakke-ned erfaring. 🙂

  2. Pyyyyyh godt det ikke er mig der skal sortere 🙂 Ja ikke fordi det ikke trænger men det er et ret stort arbejde- men kan godt se det er nødvendigt for dig at få det klaret. God arbejdslyst med pakning og sortering 🙂

  3. fiberfryd

    Det er noget af en opgave du har sat dig selv på. Jeg er sikker på at jeg skulle bruge lang tid på overveje og genoverveje. De ting jeg har kasseret, som ellers er ren nostalgi, har jeg foreviget på fotos; det er selvfølgelig ikke det samme, men til gengæld fylder det ikke noget. Held og lykke med sortering og pakning!

Der er lukket for kommentarer.