Hammerfest i live *2*

FREDAG:

Fredag morgen, efter en halsbrækkende søvn, blev vi enige om at vi er NØDT TIL at finde noget andet at bo i, så vi gjorde endnu et (og lidt mere vågent) forsøg på at komme på nettet, uden held og så gik vi til møde med Arne optændt af retfærdig harme og revolutionernes faner flagrende om ørene.

Den stakkels mand lyttede og fik rosafarvede kinder og lovede højt og helligt at han ville gøre hvad han kunne for at hjælpe os med at finde et andet sted, hurtigst muligt, og så gik de nyansatte på skatteetaten og blev skrevet i mandtal i Hammerfest kommune.

clip_image002

Udsigt over havnen/bugten nærmeste nedgang til byen fra vores midlertidige hjem.

Fredag besøgte vi begge børnehaver. Radion, hvor Gitte skal arbejde, ligger i byen lidt oppe på fjeldet. Der er den smukkeste udsigt derfra…clip_image004

Min nye arbejdsplads ligger i et lille fiskerleje på den anden side af øen, der hedder Forsøl. Der er 12-13 km derud tværs over fjeldet, så jeg begynder end ikke at overveje at gå derud.

Jeg var ret spændt på at møde mine nye kolleger og min nye chef og har tænkt en del over hvor underligt det må være for dem sådan bare at få tildelt en ny medarbejder/kollega. Men det første møde gik fint og der som alle andre steder vi har været, er vi blevet modtaget med åbne arme og sind. Ungerne er der 13 af og en fjortende på vej, og de er nysgerrige og sjove og syns jeg taler rart (norsk = underligt).

Tilbage i Hammerfest gjorde vi endnu et forsøg på at komme på internettet, hvilket fortsat ikke lykkedes, konstaterede at det faktisk bliver mørkt mellem 15 & 16 og at man nok lige som dansker skal vænne sig til at dagen så langt fra er slut på det tidspunkt.

Vi har funder vores “stamcafé” ….. i det lokale “storcenter”, hvor du kan købe ALT undtagen fødevarer.IMG_0266[1]

