Hammerfest i live *3*

LØRDAG:

Lørdag morgen så vi første gang vores udlejer, en meget sød og forsigtig dame på et par og tres, som tydeligvis er vant til at leje ud til folk som blot vil kunne koge en kop kaffe, varme lidt mad i mikroen og kaste sig ned og sove og ikke har andre krav….og så mødte hun 2 danske damer som vil have hvad der står i lejekontrakten og når det ikke lader sig gøre, meddeler at depositum kan hun kigge i vejviseren efter (den hedder forresten 118.no på disse kanter) og at vi forventer med det samme at få løst internetproblemerne så vi med det samme kan komme igang med at lede efter anden bolig.

Nu kan du så sidde derhjemme og syns og jeg har kørt den lidt for store kanon frem overfor søde lille Ada, som bare er så venlig at stille rum og senge til rådighed for nytilkomno Hammerfestboere.

Men faktum er at søde Ada lejer 3 værelser ud til 3 forskellige mennesker og derudover har hun minus forpligtelse, og det er tydeligt for mig at hun er vant til at hendes lejere ikke stiller krav til noget som helst.

Hyblerne er her er fuldt møblerede med kabeltv, internet, køkken og bad. . . . . . .

I skufferne er der alt i alt 2 gafler, så vi skal øve os på at spise lidt på skift. Der var tv på min hybel men ingen boks og dermed ingen kabeltv, det tv Gitte har fået, er garanteret fruens eget men så fulgte boksen også med, så Gitte kan se kabeltv!!!

Og sådan kunne jeg blive ved.

Uden net, gik vi på biblioteket og lånte computer og internet der og fandt da også en annonce om en lejlighed i Hammerfest som jeg straks reflekterede på, og den er, omend ganske meget dyrere, nu vores håb for fremtiden. Med den vil vi få eget køkken og bad, en lille balkon og, ikke mindst, et gæsteværelse.

Manden med annoncen svarede delvist positivt indenfor en time, så i løbet af de næste dage ved vi forhåbentligt om den bliver vores og hvor hurrtigt vi kan flytte ind.

IMG_0274[1]

IMG_0273[1]

4 meninger om “Hammerfest i live *3*

  1. Godt brølt! Du gør helt ret i at køre det store skyts frem, for det der ville jeg bestemt heller ikke have fundet mig i – og så prøver konen på at klare den ved at spille halvgammel og sart … HA.
    Jeg håber det lykkes med den anden lejlighed, for det der er absolut ikke i orden. I skal da have et liv, I kan holde ud.

    1. Og det skal vi også nok få Ellen, der er mange der gerne vil leje ud, men Hammerfest er et glimrende eksempel på markedsøkonomi…priserne stiger i takt med efterspørgslen, så vi prøver at holde tungen lige i munden så vi bliver opfattet som næsten lokale 🙂

Der er lukket for kommentarer.