Det måtte jo ske !!!

IMG_0296[1]

Jeg har købt det lækreste Sandnes Alpakka…mørk lyng, råhvid og lys lyng og har kastet mig over den lækre genser på billedet.

Her på Kvaløya har vi fået sne i dag men de lokale siger at det kan forsvinde i flere omgange fra nu og til jul. Derefter er der til gengæld mulighed for både 2 og 3 meter der bliver liggende i månedsvis. Men måske er det bare skræmmebilleder til en stakkels dansk dame der sådan er kommet for at bosætte sig  Smiley, der blinker

16 meninger om “Det måtte jo ske !!!

  1. Selvfølgelig skal du strikke norsk strik, når du er flyttet til Norge.
    Jeg har strikket mange klassiske norske sweatre, plus en masse Selbuvotter til børn og voksne.
    Det er så fantastisk smukke mønstre og mørke- og dermed strikketid får du jo masser af 🙂

  2. Endelig fik jeg læst dine indlæg om ankomsten og de udfordringer I mødte i Norge. Nej, jeg syntes ikke du er krævende. Jeg synes du er ret modig og tager det hele i stiv arm.
    Selvfølgelig må du have endnu en varm trøje til den lange vinter.

  3. Lækkert strikketøj du er begyndt på! Pyha, sikke en mase sne, I har i vente – det kræver vist både en god sneskovl og et par ski, når du skal hjemmefra 🙂

    1. Sneskovlen er ligegyldig…lige nu er der is nedenunder 3 cm sne og det er jo livsfarligt, så hellere end ½ meter sne der kan gåes til. Og ski skal nok øve mig en del på først 😉

  4. Selvfølgelig måtte du i gang med en lækker varm norsk genser, du kan nå at strikke nogle stykker før det bliver lyst igen.. 😉

  5. fiberfryd

    Jada, en Mariusgenser skal der til, når man er (u)ægte norsk 😉 Lækre farver at strikke den i!
    Jeg har ellers stornydt at se NRK2s udsendelse fra National Strikkedag, samt rekordforsøget på Strikkenatten. Skønt med den slags ‘slow tv’ – og så om strik. Jeg er ikke helt stiv i det norske sprog, så jeg fangede langt fra alt, der blev sagt, men det gik endda.

    1. Så stiv i norsk er jeg jo heller ikke, så jeg var lettet da jeg fandt en oversættelse af forkortelserne i opskriften til dansk …. god service syns jeg 😉
      Måske skal strømper også prøves af—-altså nogle med norsk mønster.

  6. frubech

    Jeg har har levet sammen med en nordmand og har strikket et utal af ‘lusekofter’ da jeg var yngre. Denne her minder meget om den klassiske ‘Marius’ 🙂

    Håber du kommer til at trives deroppe mod nord og hatten af for at du turde tage springet 🙂

    1. De kalder den en Marius, men facon’en er en smule anderledes og jeg har altså valgt nogle ikke-traditionelle farver……men for pokker da, her kan man jo gå helt amok i garn og farver og de gode gammeldags lusemønstre 🙂

      Jeg håber også jeg kommer til at trives, for det er nok de mest imødekommende mennesker jeg nogensinde har mødt der bor på de her kanter 🙂

Der er lukket for kommentarer.