Unger og sne

Jeg havde lige kæmpet mig ud af overtræksbukser, genser, hue, vanter, støvler, tørklæde og anorak ved ankomst til jobbet da alle var på vej ud på legepladsen, så da jeg havde hjulpet et par unger i masser af tøj (de ligner miniatyremichellinmænd i deres heldragter og støvler), kæmpede jeg mig retur i mit eget.

De er simpelthen fantastiske, ungerne, som de myldrer rundt i sneen og op og ned af bakker i alt det der tøj. Og nogle af dem har faktisk kun lige lært at gå!! Og jeg bliver svedt eet eller sted midtvejs i processen med at bøje mig ned for at samle en plastikskovl op.

Jeg burde have haft et kamera med på job i dag, for der var det mest vidunderlige lys og knaldblå himmel over de hvidpudrede fjeldtoppe. Ved 14-tiden var østhimlen lilla/rosa og lignede en solopgang på et helt forkert tidspunkt.

Men det kan jeg jo sagtens forsøge at bilde jer ind, for jeg har altså ikke fotodokumenteret. Jeg håber dog på en chance eller to mere inden lyset helt forsvinder.

Og øjnene?  Ja nu er der saltvand i hus og mon ikke det har med 2 ting at gøre. 1 luftforandring og masser af kold frisk luft og 2; elektrisk varme indendøre. Jeg håber det, for der er ingen grund til at begynde at opsøge en læge før jeg har fået mit norske fødselsnummer.

Helt snydes for et skønt billede skal i dog ikke, så jeg lånt eet af en lokal fotografs billeder taget ude i Forsøl:

forsøl billede af Lars Mathissen

8 meninger om “Unger og sne

  1. Jeg er VILDT misundelig over, at du nu kan komme til at se masser, masser af nordlys. Det SKAL jeg simpelthen nå at se, inden jeg dør!

  2. fiberfryd

    Fantastisk, jeg må tjekke ham på FB! Men fremover glemmer du ikke kameraet! Vi vil se mere utrolig natur, inden solen slukker for lyset deroppe 😉

  3. Du må altså sørge for at have et kamera på dig ALTID..
    Fedt billede han har fanget af Nordlyset.. Jeg er dybt misundelig. 🙂

  4. Wauw sikke et smukt foto. Kan forestille mig at der er et helt specielt lys/himmel deroppe. Det er med at ha garderoben iorden 😉 Nok at lave bare med at få børnene i tøjet!!! Godt det går bedre med øjet. Du har nok ret at det er alle forandringerne der har skylden. Knus

Der er lukket for kommentarer.