Jibbbiiiiiiiii

IMG_0320[1]

Kl 15 havde jeg aftale om vi kunne komme og se på en lejlighed som vi havde forhandlet lidt ned i pris. Vi så, besluttede og jeg skrev under. Ja egentlig så vi 2 lejligheder og vi var ikke 200 % enige om hvilken det skulle være, så jeg trak kortet “mit navn på lejelontrakten og mig der har planer om at blive, så jeg bestemmer”.

Som sagt så gjort, så nu har vi jeg fået lejlighed. Og roomie bor her selvfølgeligt også og vi deles fortsat om alle udgifter Smiley

Kl. 18 blev vi hentet på Corn. Moes Gate 1 af en taxi og kørt med alt vores habbengut til Meridiangate 11, 1. etasje. Undervejs stoppede vi lige hos Esso så jeg kunne købe lidt brænde til den brændeovn der, ud over 2 gode værelser, en hyggelig stue, et godt køkken og et lille, men funktionelt badeværelse, også er her.

Stuevinduet (som er møgbeskidt og bliver ved med at være det ihvertfald til weekenden) giver direkte udsyn til fiskerihavnen og andet der lige skal undersøges nærmere.

I Hammerfest har det regnet skomagerdrenge det sidste døgns tid, så nu har jeg købt isbrodder så jeg har bare en lille chance for at stå fast på al den is der stadig dækker det meste af Forsøl.

isbrodder

Det bliver fremragende, for nu at citere Mads fra Mads og monopolet.

21 meninger om “Jibbbiiiiiiiii

  1. Kæmpestort tillykke med lejligheden, det var dejligt for dig at få et ordentligt sted at bo, håber dine isbrodder hjælper så du slipper for at kravle på alle fire. ;-D

  2. Så bra at du har fått deg “rundbrenner”, for det trenger du nok der nord. (“Rundbrenner” var det de kaldt vedovnene i gamle dager da de fyrte døgnet rundt for å holde varmen i huset, de ovnene var runde i formen). 😉 Så godt at dere har fått annet bosted, trivsel er førsteprioritet når man flytter så langt nord i dette land. Naturen er fantastisk og du kan glede deg til våren når solen kommer. Lykke til videre. 😉

    1. Ja, fuldt møbleret !! Her er alt; opvaskemaskine, vaskemaskine, mikroovn, køl/frys osv. To gode værelser (jeg skal sove i en RIGTIG seng i nat), hyggelig stue og lille men funktionelt badeværelse 🙂

  3. Hvor er det godt det gik forholdsvis hurtigt, knap to uger, med at finde og FLYTTE! Jeg tror at du får glæde af de (beskidte) ruder hurtigt, mon ikke regnen tager det værste, og man ser det jo ikke i mørke 🙂 (Man skal se de positive ting!) Jeg håber at der er isoleret og at det ikke kun er brændeovnen, der giver varme – undskyld jeg spørger. Jeg har brugt el-varme i 27 år nu og det er meget effektivt – og ikke så dyrt som man skulle tro (eftersom andre varmeformer også er steget i pris). En overgang brugte jeg en (gammel) 1000-watts termostat-blæser til at tage fodkulde.

    1. En del af vores forhandling gik på at varme (el), tv og internet inkl. i huslejen og det gik som det skulle, så det er nok ikke den vilde udgift. Brændeovnen er bare så hyggelig og med til at gøre det hjemligt. så jeg slæber gerne brænde til 🙂

Der er lukket for kommentarer.