Omskiftelighed

Noget der virkeligt fascinerer mig her, er vejrets omskiftelighed. Jeg stod op ved 8-tiden og kunne knapt se fjeldtoppene, men så lysnede det og luften blev så klar at jeg kunne læse navnet på hurtigrutebåden som ligger i havn.

Nu er der grød derude og jeg kan ikke engang se tværs over vejen. Umuligt at fotografere så derfor kommer endnu et lyserødt motiv fra Hammerfest havn fra den anden dag….(har jeg sagt at jeg er vild med alt det rosa?)

IMG_0333[1]

I morgen skal jeg for første gang åbne barnehagen kl 0645, hvilket betyder at jeg skal med bussen fra byen kl 0555, hvilket betyder at jeg skal hjemmefra kl 0530 og bestige en bakke der minder om Kiddesvej (nogle af mine mere anonyme læsere ved hvad jeg skriver om !!) for at komme op til det stoppested som bussen kører fra. Jeg VED det ikke tager 25 minutter at kravle op, men jeg foretrækker at komme for tidligt frem for at komme for sent på job.

Jeg ville have pudset vasket vinduerne udvendigt i dag, men jeg er forkølet og har en ru hals, så vinduerne vedbliver at være ugennemsigtige nogle dage endnu, mens jeg hygger foran brændeovnen.

12 meninger om “Omskiftelighed

  1. Jeg er også vild med de rosa farver.. Gad godt sidde deroppe i mørket og lade flyttekasser være flyttekasser.. Der er pakket 17 store kasser bare fra kontoret.. jeg er tæt på panik over hvor meget det fylder når det hele kommer ud af skabe og skuffer., 🙂
    Forstår godt du vil tidligt af sted og være sikker på at nå det i tide..
    God søndag aften.

    1. Men tænk på at det skal retur i diverse skabe og skuffer igen lige om lidt. Men hvis du var her skulle vi et noget rødvin og snakke om nuancer af rosa 🙂

  2. Sikke dejlige farver på dit billede! Jeg hørte i radioen, at der var 20 meter høje bølger i Nordnorge og tænke på dig. Rigtig god bedring!

  3. Jeg er også vild med de sarte, smukke aften- og morgenfarver. Særligt hvis landskabet er hvidt, går det over i pastelfarver, som kan være ren magi.
    Men jeg synes du skulle prøve at få en-eller-anden-slags billede ud af “grøden”. Det vil være interessant for os andre at se det. Jeg lover, at jeg skal prøve at fange nogle regnvejrsbilleder herfra – det er tilsyneladende så trist, når man ser det indefra, men udenfor kan det alligevel være meget fascinerende.

    1. Forhåbentlig får jeg ny telefon med et bedre kamera i en af de nærmeste dage og så bliver billederne også bedre. Projekt nyt kamera må vente lidt endnu 🙂

  4. Heisann!

    Gjett om jeg har tenkt på deg mens værmeldinga for Nordnorge går på lufta, storm og bølgehøyde på 14 m…. sjølsagt er det peanuts i forhold til orkan på Filipinene, men likevel å bli møtt med slikt vær , er litt av en “dåp”! Håper den tar veien raskt over til Russland!
    Lykke til med åpningen av barnehagen. Det spiller jo nesten ingen rolle på hvilken tid den åpnes på døgnet, mørkt er det uansett!

    Kos deg med lys og varme innendørs og glade barn. Ha ei flott uke ;:OD)

    1. Det eneste der fik mig til at tænke på storm var at hurtigruta lå over her hele dagen og det meste af dagen i dag…..og ja det er ikke mange timer med lys der er hver dag nu mere 🙂

Der er lukket for kommentarer.