Fisk

Man skulle tro det var fuldstændigt oplagt at spise en masse fisk når man bor her hvor jeg bor, men at købe fisk i Hammerfest er omtrent lige så spændende som at købe dem i Hedehusene.

Den “friske” fisk i supermarkederne ser ikke specielt frisk ud og den lidt friskere fisk kommer 2 gange ugentligt og bliver solgt fra vogn på havnen. Omtrent lige som i Hedehusene.

IMG_0348[1]

I formiddags havde vi forresten da lige vinterens første lille snestorm og turen med bus mellem H.fest og Forsøl var spændende. Jeg har vedtaget at det ikke nytter at jeg sidder og bliver nervøs, buschaufføren har sikkert kørt i meget værre vejr mange gange før.

Hoveddøren til børnehaven så således ud da jeg mødte ind:

IMG_0357[1]

D’sgudda hyggeligt Smiley

13 meninger om “Fisk

  1. Jeg glæder mig helt til den første sne, og selvfølgelig må en nordnorsk børnehave have masser af opbevaringsrum til støvler og overtøj. Det ser nu hyggeligt ud 🙂

  2. fiberfryd

    Ren julestemning, både på havnen og ved børnehaven!
    Forhåbentlig vænner du dig til den trafikale ‘spænding’ i løbet af en vinter med buskørsel deroppe. Nordnordmænd må være hardcore vinterbilister. Ikke som danskerne, der uværgerligt vælter rundt mellem hinanden (og grøfterne) når vi får en smule glatføre 😉

  3. En lille snestorm – det betyder snefald med en lille bitte vind i Danmark, men i Norge betyder det kraftige vindstyrker, ikke? Var der kold vind?
    Det ser hyggeligt ud, ja – det må være noget af en opgave at lære norsk af børnene, men også en god situation hvor børnene føler at de ved noget! DE kan norsk (næsten) 😉

Der er lukket for kommentarer.